فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) بسیج مستضعفین گفت: رزمایش «الی بیت المقدس» در 72 شهر و 13 استان و با حضور 343 گردان و 24 گردان کوثر، در قالب 4 قرارگاه عملیاتی در جنوب، شمال، شرق و غرب کشور به طور همزمان در دو روز متوالی 13 و 14 آبان برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار «علی فضلی» فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) و جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری رزمایش «الی بیت المقدس»، اظهار داشت: این رزمایش در 72 شهر و 14 استان و با حضور 343 گردان و 24 گردان کوثر، در قالب 4 قرارگاه عملیاتی در جنوب، شمال، شرق و غرب کشور به طور همزمان در دو روز متوالی 13 و 14 آبان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش در جهت تقویت بنیه نظامی، دفاعی و امنیتی صورت می‌گیرد و تمامی دوره‌های آموزشی در آن لحاظ می‌شود.

سردار فضلی خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و متناسب با تاکتیک‌های رصد شده تکفیری‌ها و داعشی‌ها و مستکبرین تمرینات را لحاظ کردیم تا در زمان لازم به مرحله اجرایی دربیاید.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) بیان داشت: استان قزوین با 13 گردان، گیلان با 87 گردان، مازندران با 87 گردان، ایلام با 32، کرمانشاه با 52 گردان، کردستان با 70 گردان، همدان با 44 گردان، اصفهان با 84 گردان، چهارمحال بختیاری با 44 گردان، خوزستان با 141 گردان، فارس با 73 گردان، کرمان با 66 گردان و لرستان با 58 گردان در رزمایش الی بیت المقدس حضور می‌یابند. در برخی از استانها همچون استان خوزستان رزمایش طی دو مرحله و در دو نقطه انجام می‌شود.
 
 سردار فضلی اظهار کرد: ۵۰۰ گردان بسیج در تمرینات خود، امداد و نجات را هم تمرین کرده‌اند که در حوزه عمل بسیار کاربردی بوده است. در این رزمایش برای نخستین بار رزم شبانه وسیع تری را خواهیم داشت که در برخی از استان ها انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیجیان در استان‌های ساحلی، عملیات دفاع از ساحل را در این رزمایش اجرا می‌کنند. همچنین این رزمایش در حوزه‌های زمینی و هوایی انجام می‌شود. 
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس