سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» خواستار بازنگری انگلیس در بیانیه «بالفور» شد و بیانیه مذکور را از اساس «باطل» دانست.

 به گزارش مشرق، سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» به مناسبت نود و نهمین سالگرد «اعلامیه بالفور» از انگلیس درخواست کرد در این بیانیه و جنایتی که علیه ملت فلسطین انجام شده، تجدیدنظر کند.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین آنلاین»، در بیانیه ساف آمده است: بریتانیا باید از جنایتش در حق ملت فلسطین دست بردارد و به صورتی جدی در راستای حمایت از فلسطینیان گام بردارد، این حمایت با ایجاد دولت مستقل در کرانه باختری و نوار غزه و با مرکزیت قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی در شهرهایشان صورت می‌گیرد و زمان آن رسیده که ذلت و خواری بین‌المللی که با این رژیم غیرقانونی مانند یک دولت مافوق قانون عمل می کند، به پایان برسد.

«زکریا الآغا» رئیس اداره امور آوارگان در ادامه این بیانیه افزود: توافقنامه بلفور به دلیل عدم مشروعیت موضوعش «باطل» است ، موضوع آن «توافق با صهیونیسم برای اخراج ملت فلسطین از سرزمینش و اعطای آن به بیگانگان» است.

الآغا در ادامه گفت: از اساس‌های توافق‌های بین المللی «موضوعیت» آن است به این معنا که موضوع توافق بین دو طرف «مجاز» باشد و قانون و اصول اخلاقی آن را تایید کند؛ هر توافقی یکی از این پایه‌ها رانداشته باشد «باطل» است و طرفین به اجرای آن نیستند. توافقنامه بالفور «وعده کسی که مالک نبود به کسی که شایسته آن نبود» است و این بنا به همان قول ساختگی «سرزمین بدون ملت، برای ملت بدون سرزمین» است.

شعار «سرزمین بدون ملت برای ملت بدون سرزمین»  (A land without a people for people without a Land)یک شعار صهیونیستی است که می‌گوید فلسطین سرزمین موعود و مقدس و یهود نیز ملتی مقدس است ؛ از این رو ملت مقدس ناچار باید به سرزمین مقدس بازگردد ؛ زیرا صاحب آن است.

اعلامیه بالفور نامه‌ای تاریخی بود که در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، از سوی آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام این کشور نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. اعلامیه بالفور، سرآغاز تلاش  برای تاسیس کشور جعلی اسرائیل بشمار می‌رود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس