حمید داودآبادی نویسنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایداری تهران پرس گفت: این کتاب خاطرات یک سرباز عراقی است که هشت سال تمام در جبهه های نبرد، علیه ایران جنگیده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به ادعای "نصیف الناصری" دانشجوی شاعر عراقی، باوجودی که هیچ علاقه ای به حضور در جنگ نداشت، بالاجبار به سربازی رفت و تا آخر جنگ، در جبهه های نبرد حضور داشت.
 
با پایان جنگ، ناصری که چندین بار اقدام به فرار از خدمت کرده بود، موفق شد از عراق بگریزد. وی پس از استقرار در سوئد، به نگارش خاطرات خود پرداخت.
 
روایت خاطرات سرباز عراقی در جدیدترین اثر حمید داودآبادی 
داودآبادی درباره آشنایی خود با نصیف الناصری می گوید: همواره مشتاق بودم تا بفهمم در جبهه های عراق، چه روحیه ای حاکم بوده است. این که اسرای عراقی در اردوگاه های ایرانی خاطرات بنویسند، چندان جالب نیست؛ چون هرچه باشد اسیرند و شاید که برای جلب توجه خیلی چیزها را بگویند.

چند سال پیش به واسطه دوست عزیزم آقای علی موحدی متوجه شدم نصیف الناصری خاطرات خود را در وبلاگش منتشر کرده است. با کمک آقای موحدی، به سرعت آنها را ترجمه و تدوین کردیم. پس از آن که توانستم در شبکه های اجتماعی با ناصری ارتباط پیدا کنم، از شنیدن آماده سازی انتشار کتابش در ایران، بسیار خوشحال شد.

به لحاظ این که ناصری شخصی تحصیلکرده و فرهنگی است، به خوبی توانسته دیده های خود از جنگ بخصوص جنایات بعثی ها از جمله اعدام مجروحین و اسرای ایرانی را به تصویر بکشد.
 
در این کتاب، به خوبی می توان روحیات سربازان متجاوز را در هنگام حمله رزمندگان اسلام مشاهده کرد.

"جنگ، شعر، عشق و مرگ" خاطرات نصیف الناصری، کار مشترکی است از علی موحدی و حمید داودآبادی. این کتاب را نشر یا زهرا (س) در 300 صفحه و با قیمت 14000 تومان راهی بازار نشر کرده است.
 
علاقمندان می توانند این کتاب را از فروشگاه اینترنتی کتابخون به نشانی www.ketabkhon.ir به راحتی در تهران و شهرستان ها تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس