اکرمی با تاکید بر اینکه وزرایی که در دولت از چالاکی برخوردار نیستند باید هر چه سریع تر تغییر یابند اظهار داشت: عمده مشکلات اقتصادی مربوط به مردم است زیرا مردم اصل هستند و دولت خادم مردم است.

به گزارش مشرق، سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وزرایی که در دولت چابک و چالاک نیستند باید هر چه سریع تر تغییر یابند گفت: من یک بار به پشت آقای نعمت زاده زدم و گفتم آقای رئیس ابوالمشاغل دیگر تو را بس است اما او خندید و رفت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وزرای دیگری هم هستند که آنها را مناسب آن سمتی که عهده دار شده اند نمی دانم خاطر نشان کرد: ما باید مسئله مشکلات اقتصادی را مرتبط با همه 80 میلیون نفر جمعیت ایران بدانیم نه فقط دولت!

وی با تاکید بر اینکه عمده نقص مشکلات اقتصادی از ناحیه مردم در کشور جاری است بیان داشت: در انقلاب ما اصل مردم هستند و دولت خادم است دولت فقط سیاستگذاری می کند و مردم هستند که اجرا می کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی در اروپا جنسی گران می شود مردم تصمیم می گیرند آن جنس را نخرند و وقتی نمی خرند به قیمت سابق برمی گردد اما در ایران می خرند.

اکرمی با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله اظهار داشت: ما در مقام عمل مشکل داریم وقتی کارمند ،‌کارگر تولید کننده و مصرف کننده ما خود را موظف به عملکرد کردن به این سیاستگذاری نمی داند وزیر ما به تنهایی نمی تواند کاری کند.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم امور اقتصادی از طرف وزیر اصلاح شود توقع نادرست است زیرا وزیر به تنهایی نمی تواند اوضاع را بهبود بخشیده و تولید،‌توزیع، نگهداری و مصرف را اصلاح کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه عمده مشکلات اقتصادی از طرف مردم است بیان داشت: مردم باید مصرف خود را اصلاح کرده و تولید کنندگان خود را کیفی سازی کرده و میزان آن را افزایش دهند متاسفانه اینگونه نیست و آمار حکایت از اسراف 15 میلیون تنی در سال دارد.

اکرمی با اشاره به اینکه بعد از برجام حل مشکلات اقتصادی بیشتر از قبل مورد انتظار قرار گرفت اظهار داشت: نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی نشان دهنده این است که این موضوع صرفا بر دوش دولت نیست و همه مردم ایران باید به اندازه خود در این مسیر گام بردارند.

وی تاکید کرد: این مشکل توسط یک دستگاه یا یک قوه حل نمی شود و مردم باید ابتدا درآمدها و هزینه هایشان را برنامه ریزی کرده و نظم و انضباط بخشند و سپس دولت به معنای مجموعه ارکان نظام برای مملکت داری اقتصاد امنیت کشور برنامه ریزی کرده و نظارت و دخالت کند.

وی با اشاره به اینکه روز به روز خرج ما به دخلمان غلبه پیدا می کند بیان داشت: هزینه هایی مانند موبایل اینترنت و تلویزیون به ضروریات زندگی افزوده شده و حتما باید منابع درآمدی برای آن باشد که اینها را تامین کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی ما مربوط به دوره کنونی نیست و از بیش از 30 سال پیش ما با این مشکلات روبرو بوده ایم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    منزل نو مبارک سردار
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    ترورریسم. حقوق بشر. دموکراسی. ...... همه اینها بازی ها یهود و شیاطین و سرمایه داران دنیا است و بس
  • قاسم ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    جناب اکرمی!مردم ماهها خودرو نخریدند اما دولت عزیز شما با وامهای طلایی مقاومت مردم را شکست!
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اون خنده یعن یتو هم نم یتون یمنو جابجا کنی امثال نعمت زاده در پست ها همیشه هستن
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    من میوندم شما چطور تو دولت یازدهمی با این همه اختلاف با اینا خوب بیا بیرون
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    مدیر چالاک؟ بهترینشون هاشمی بهداشته که اونم گاهی ریپ میزنه
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اگر با توصیخ مشکلات حل بود که حالا با توصیه بزرگان مدیران دو تابعیتی رفته بود به نظر باید با روحانی حرف بزنی تا وزیرای فرسوده رو بیرون کنه
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    نظرات اخیر ایشونو که می خونم به نظر اصولگرا میاد نمیدونم تو دولت یازدهم چی می خواد؟
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    کاشکی بجای گفتن یکضرب دستش رو می گرفتی و می بردیش خانه سالمندان .
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    کاش یکمی مردم مهم بودن ام مردم تو اولویتهای آخر هستن
  • سیدحسین گوهریان ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    به أقاي جنتي و دوستان وي هم بفرماييد
  • ناشناس ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    وزیری که رئس ستاد انتخابات رئیس جمهور بوده و در این زمینه سرمایه گذاری کرده د ر ید قدرت چه کسی است که بتواند او را برکنار نماید اگر این ژنرال برای مردم و کشور سودی نداشته برای خودش و رئس ژنرالها که بد نبوده !!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس