کد خبر 650325
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه نباید چشم امید به آمریکا داشته باشیم، گفت: سال ۹۵ به ماه هشتم خود رسیده چقدر ما توانستیم شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» را عملی سازیم.

به گزارش مشرق، سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در واکنش به بهانه‌های جدید اروپا مبنی بر اینکه برای ورود سرمایه خارجی، ایران باید وارد مذاکرات حقوق بشری بشود، گفت: قبل از برجام با تحریم‌ها هزینه‌های سنگینی به کشور وارد می‌شد هم از نظر فروش نفت، جابجایی دلار و وارد شدن دارو؛ لذا ما در نرمشی قهرمانانه پای میز مذاکره با طرف غربی رفتیم که حاصل آن برجام بود.

وی با بیان اینکه ایران بر اساس برجام تاکنون به وظیفه خود عمل کرده است، گفت: در این میان آمریکا و اروپا منهای چین و روسیه وجداناً به وظیفه خود عمل نکردند و روز به روز بر بهانه‌گیری‌های خود می‌افزایند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ثابت شدن حقانیت ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را یکی از دستاوردهای برجام دانست و گفت: دستاورد دیگر برجام آن است که دیگر چین و روسیه هرگز با آمریکا همراه نیستند و نه تنها در تحریم‌های بعدی حضور ندارند بلکه قطعنامه‌های اروپا و آمریکا بر علیه ایران را نیز وتو می‌کنند و با آنها همراهی ندارند که این خود یک دستاورد مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ما از همان روز اول گفتیم که تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌هاست، گفت: ۷۰ درصد این مشکلات داخلی است و اگر راست می‌گویید این ۷۰ درصد را درست کنید؛ وام‌های بی‌حساب و کتاب، بهانه‌جویی‌ها، بروکراسی‌های دست و پا گیر.

اکرمی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم چشم امید به آمریکا داشته باشیم، گفت: ببینید در این کشور دو نفر که عصاره دموکراسی آمریکا هستند، خانم کلینتون و آقای ترامپ چگونه مانند رقاصه‌ها و هنرپیشه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.  ما چه انتظاری می‌توانیم از آنان داشته باشیم، بنابراین ما باید خودمان را درست کنیم.

وی افزود: سال ۹۵ به ماه هشتم خود رسیده است و رهبری این سال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده بودند؛ چقدر ما توانستیم این شعار را عملی سازیم و چقدر توانستیم این ۷۰ درصد مشکلات داخلی را به حداقل برسانیم؟ اگر ما خودمان را باور کنیم و از داخل کشور را درست کنیم، یقیناً آمریکا و اروپا نیز در برابر ما کوتاه خواهند آمد.
 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس