معاون صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه توافق با رئیس جمهور فعلی آمریکا درباره قرارداد تجارت آزاد موسوم به «تی تی آی پی» دیگر ممکن نیست، ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن کلینتون روزنه های امید بهتری در این راستا ایجاد شود.

به گزارش مشرق، "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد آلمان و معاون مرکل در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در آستانه سفر خود به چین به دولت این کشور هشدار داد که شرایط برای سرمایه گزاران آلمانی را همچنان سخت تر نکند.

به گفته گابریل، قواعد سرمایه گزاری چین همواره سرامایه گزاری در این کشور را دشوار تر می کند.

وزیر اقتصاد آلمان از پنج شنبه این هفته سفر پنج روزه ای را به چین آغاز می کند. وی بعد از گفتگو با مقامات چینی و رهبری این کشور در کنفرانس آسیا-اقیانوس آرام که پایان هفته در هنگ کنگ برگزار می شود شرکت می کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن هیلاری کلیتون به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا روزنه های امید خوبی برای یک قرارداد تجارت آزاد با آمریکا به وجود آید. گابریل در این باره گفت: با روی کار آمدن کلینتون فرصتی برای تجدید همکاری بین اروپا و آمریکا ایجاد می شود. این فرصت تازه در قرارداد تجارت آزاد با آمریکا موسوم به تی تی آی پی هم در چنین شرایطی ایجاد می شود.

گابریل همزمان بر این مسئله تاکید کرد که توافق با اوباما بر سر قرارداد تجارت آزاد با آمریکا دیگر ممکن نیست. اوایل سال جاری میلادی اوباما در یک گفتگو با گابریل این مسئله را واضح کرده است که آمریکایی ها در هیچ یک از موارد مهم این توافق کوتاه نمی آیند.

چندی پیش نیز گابریل مذاکرات قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را شکست خورده ارزیابی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس