کد خبر 640390
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

صدر اعظم آلمان با وجود مخالفت های زیادی که با قرارداد تجارت آزاد با آمریکا موسوم به تی تی آی پی وجود دارد از این قرارداد حمایت کرده و تاکید کرد که مذاکرات در این باره باید تا جایی که امکان دارد ادامه یابد.

 به گزارش مشرق، به نقل از نشریه "دی سایت"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان امروز انتقاد شدیدی به مخالفان با قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به "تی تی آی پی وارد" کرده و آن ها را به طور غیرمستقیم ضد آمریکایی دانست.

وی که در روز صنعت آلمان در برلین با نگاهی به انتقادها به قرارداد تجارت آزاد با آمریکا سخن می گفت تصریح کرد که اگر مذاکرات در این باره با روسیه در حال انجام بود مخالفت با آن کم تر بوده و احتمالا تنها نیمی از این طور بحث ها را با خود به همراه می آورد که این باید ما را به تفکر وادارد.

وی این مسئله را مطرح کرد که آیا بحث بر سر این موضوع (قرارداد تجارت آزاد با آمریکا) مطرح است یا بحث دیگری در میان است.

مرکل همزمان درباره مذاکرات درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا ابراز خوش بینی کرده و تاکید کرد که با اراده خوب سیاسی ما می توانیم دستاوردهای زیادی را در این زمینه به دست آوریم. مذاکرات با دولت آمریکا باید تا آنجا که ممکن است پیش رود.

صدر اعظم آلمان تنها کاهش گمرک را از نتایج قرارداد تجارت آزاد با آمریکا و کانادا ندانسته و این توافقات را برای همکاری کشورها در جهان آزاد مهم ارزیابی کرد.

مرکل همچنین به این مسئله اشاره کرد که آلمان با قرارداد های تجارت آزاد تا به حال تجربه های خوبی داشته است. وی با نگاهی به شرایط اقتصادی خوب در کشور پایین آوردن مالیات ها را مد نظر قرار داده و گفت: در دوره قانونگذاری بعدی ظرف عمل برای این منظور وجود خواهد داشت اگر توسعه اقتصادی همین گونه پیش رود.

وی درباره مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز از اقتصاد آلمان درخواست کرد که بر خلاف دولت کار نکند.

مرکل در حالی از قرارداد تجارت آزاد با آمریکا حمایت کرد که "زیگمار گابریل"، معاون وی چندی پیش مذاکرات در این باره را به دلیل رویکرد آمریکا در این مذاکرات شکست خورده ارزیابی کرد.

منتقدان به قرارداد تجارت آزاد با آمریکا بر این باورند که این توافق، استانداردهای اروپایی را تضعیف کرده و حقوق مصرف کنندگان را ضایع می کند و بیشتر منافع شرکت های بزرگ را در نظر می گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر تاریخی ایران ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    این زنکه اساسا کنیز آمریکایی ها است در هر قضیه ای گوش بفرمان ارباب یانکی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس