کارگردان فیلم «فارنهایت 11/9» چیزی را توصیف کرد که به گفته خودش حقیقت تلخ پیروزی ناگزیر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است.این کارگردان ماجرای روزی را تعریف کرد که در آن نامزد حزب جمهوری خواه برای حضار «کلوب اقتصادی دیترویت» سخنرانی کرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- با وجود اینکه رأی گیری‌های متعددی نشان داده که هیلاری کلینتون بسیار جلوتر از رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ است، بعضی‌ها فکر می‌کنند او پیروز انتخابات خواهد بود.به نقل از ایندپندنت، در رخدادی که به منظور تبلیغ برای فیلم مستند جدید تک نفره مایکل مور با عنوان «مایکل مور در ترامپ لند» برگزار شد، کارگردان فیلم «فارنهایت 11/9» چیزی را توصیف کرد که به گفته خودش حقیقت تلخ پیروزی ناگزیر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است. این کارگردان ماجرای روزی را تعریف کرد که در آن نامزد حزب جمهوری خواه برای حضار «کلوب اقتصادی دیترویت» سخنرانی کرد.
 
مایکل مور: دونالد ترامپ کوکتل مولوتوف انسانی است! 

به گزارش بانی فیلم، با قاطعیت تمام، ترامپ به مدیران کمپانی فورد موتور اعلام کرد که اگر آن‌ها موقعیت کارخانه‌های‌شان را از ایالات متحده به مکزیک تغییر بدهند، او یک تعرفه 35 درصدی بر آن‌ها قرار خواهد داد که باعث می‌شود قیمت محصولات‌شان بیش از حد برای مصرف کنندگان آمریکایی بالا برود و به این ترتیب هیچ کس آن‌ها را خریداری نکند. مور گفت که این دقیقا همان دلیلی است که به خاطر آن آمریکایی‌هایی که از «حقوق‌شان محروم شده‌اند» به او رای خواهند داد. او گفت: او دارد تمام این حرف‌ها را به مردمی می‌زند که در رنج و عذاب هستند. دقیقا به همین دلیل است که هر فرد خشک، ضربه دیده، فراموش شده و بی نامی که در گذشته بخشی از چیزی بود که ما آن را قشر متوسی می‌خواندیم، عاشق ترامپ است.

مایکل مور: دونالد ترامپ کوکتل مولوتوف انسانی است! 

مور اضافه کرد: او همان کوکتل مولوتوف انسانی است که آن‌ها منتظرش بودند. همان نارنجک انسانی است که آن‌ها می‌توانند به صورت قانونی به سمت سیستمی پرتاب کنند که زندگی‌های‌شان را از آن‌ها دزدید. روز هشتم نوامبر، محرومان و خلع ید شدگان به سمت باجه‌های رأی دهی می‌روند، کاغذی دریافت می‌کنند، پرده را می‌کشند، اهرم را می‌گیرند و یک علامت «ضربدر» بزرگ جلوی نام مردی می‌گذازند که دقیقا تهدید کرده همان سیستمی را زیر و رو و کله پا می‌کند که زندگی آن‌ها را نابود کرده است:‌ دونال ترامپ.

مایکل مور: دونالد ترامپ کوکتل مولوتوف انسانی است! 

این کارگردان بحث برانگیز در پایان گفت:‌ انتخاب شدن ترامپ بزرگترین «لعنت به تو»یی خواهد بود که در تاریخ بشر به ثبت رسیده است و حس خوبی هم خواهد داشت. «مایکل مور در ترامپ لند» فیلم جدید مایکل مور برای نخستین بار سه شنبه شب (27 مهرماه) در مرکز IFC نیویورک به نمایش درآمد و پس از آن یک هفته در نیویورک و لس آنجلس نمایش آن ادامه یافت. این فیلم در واقع تلاشی از مور برای به صحنه بردن یک نمایش یک نفره روی صحنه است که فعالیت ترامپ در اوهایو را تصویر کرده و مایکل مور آن را دو هفته پیش در دو شب پیاپی در اوهایو فیلمبرداری کرده است.مستند «بعد به کجا حمله کنیم» به کارگردانی مایکل مور نخستین اثر مایکل مور در 6 سال اخیر بود که سال پیش در جشنواره تورنتو نمایش داده شد. مور با ساخت مستند «بولینگ برای کلمباین» برنده جایزه اسکار شد و « فارنهایت 11/9» او نیز با هدف مقابله با جرج بوش در انتخابات ساخته شده بود و در نهایت فروشی 222 میلیون دلاری در سراسر جهان را ثبت کرد و در آمریکا نیز 2/119 میلیون دلار فروخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس