کد خبر 649097
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

منابع سوری از امتناع آنکارا برای ورود جوانان سوری بالای هجده سال به خاک ترکیه و پیوستن به خانواده‌هایشان خبر می‌دهند و در عین حال تاکید کردند سوری‌ها تمایلی برای اخذ تابعیت ترکیه نشان نمی‌دهند.

 به گزارش مشرق، منابع محلی سوریه می‌گویند: آنکارا با تعدیل تصمیم خود در مورد ورود خانواده‌های سوری به داخل خاک ترکیه، برای تجدید ساختار سوری‌ها در اردوگاه‌های ترکیه اقدام خواهد کرد تا بیشتر آنها به داخل منطقه ای امنی که آنکارا درصدد تشکیل آن است منتقل شوند.

این منابع با بیان اینکه اخذ درخواست‌ها از شهروندان سوری برای پیوستن به خانواده‌های خود در خاک ترکیه طی روزهای آتی از سر گرفته می‌شود، گفتند: بر اساس تصمیم جدید ترکیه پدر و مادر سوری حاضر در خاک سوریه اجازه ندارند فرزنداشان را که بالای 18 سال هستند، وارد خاک ترکیه کنند.

منابع سوری با بیان اینکه درخواست گرفتن تابعیت ترکیه در محافل سوری رواج گسترده‌ای ندارد، گفت: شروط ترکیه برای اعطای تابعیت گزینشی است و آنکارا تنها به دنبال جذب سرمایه داران و دادن اقامت به آنها در ترکیه است.

این منابع افزودند: ارائه درخواست اخذ تابعیت در شهرهای انتاکیه، غازی عینتاب، کیلیس و اوروفه که مهم‌ترین شهرهایی  است که سوری ها در آنجا هستند تقریبا متوقف شده است.

منابع مذکور گفتند: آنکارا تدابیر جدیدی را برای کاستن از موج ورود سوری‌ها به خاک این کشور از گذرگاه‌های زمینی اتخاذ کرده و از سوری‌هایی نیز که از طریق دریایی یا هوایی می‌خواهند خود را به ترکیه برسانند درخواست ویزا کرده است.

این منابع افزودند: آنکارا تا پانزده روز پیش اجازه عبور غیرنظامیان از طریق گذرگاه خربه الجوز در حومه شمالی ادلب که گذرگاهی غیرقانونی بین خاک سوریه و ترکیه است را می داد در حالی که عبور و مرور غیرنظامیان از همه گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه باب الهوی، باب السلامه و اطمه را بسیار محدود کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس