ده‌ها نفر از مخالفان و حامیان مهاجران روز شنبه در قالب دو تجمع جداگانه در شهر مارسی فرانسه به مقابله و رویارویی با یکدیگر پرداختند.

 به گزارش مشرق، حدود 150 نفر از مخالفان مهاجرت دیروز شنبه بنا به فراخوان حزب جبهه ملی فرانسه در شهر مارسی فرانسه تجمع کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، تظاهرات مخالفان مهاجرت در حالی برگزار شد که حدود 350 نفر نفر از حامیان مهاجران نیز به طور همزمان تظاهراتی را در همین شهر برگزار کردند و با مخالفان مهاجران روبرو شدند.

براساس این گزارش، شرکت کنندگان در تجمع مخالفان مهاجرت که اغلب آنها را افراد مسن و سالخورده تشکیل می‌دادند، عصر دیروز با در دست داشتن پرچم‌های فرانسه مقابل فرمانداری ناحیه Bouches-du-Rhône تجمع کردند و در مقابل آنها بیش از 300 نفر از حامیان مهاجران با سر دادن شعارهای «مهاجران خوش آمدید!» حمایت خود را از مهاجران ابراز داشتند.

تظاهرات روز گذشته مخالفان و حامیان مهاجران در مارسی در حالی برگزار شد که «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه هفته گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد که فرانسه قادر به پذیرش چندین هزار یا حتی ده‌ها هزار پناهجوی دیگر است.

جناح راست و راست افراطی در اروپای غربی و بخصوص در فرانسه همواره بر حفظ منافع ملی و محکم نگه داشتن مرزها تاکید داشته‌اند و حزب جبهه ملی فرانسه به عنوان یکی از احزاب راست افراطی مطرح این کشو همواره بر اخراج مهاجران از فرانسه تأکید داشته و بیکاری فزاینده در این کشور را نتیجه حضور بدون محدودیت اتباع خارجی‌ در این کشور می‌داند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس