کد خبر 648921
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات نظامی به مدارس در استان‌های ادلب و حلب سوریه، خواستار تحقیق درباره این اتفاقات شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز جمعه خود حملات اخیر به مدارس سوریه در استان‌های ادلب و حلب را محکوم کرده و خواستار تحقیقات کامل درباره این حوادث شدند.

پس از حمله به مدرسه‌ای در استان ادلب، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن اطلاعاتی را مشاهده کرده است که نشان می‌دهد روسیه و سوریه مسئول اصلی انجام این حمله هستند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز ضمن رد این ادعاها تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که تصاویر و فیلم‌های ویدئویی از حمله هوایی ادعا شده که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، ساختگی است.

روز پنجشنبه نیز کوناشنکوف تصریح کرد: تروریست‌ها به مدرسه‌ای در غرب حلب حمله کرده‌اند. در این حمله 3 کودک کشته و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت گزارش های مربوط به حمله به مدرسه‌ای در استان ادلب را که منجر به کشته شدن حداقل 22 کودک شده و همچنین حمله به مدرسه‌ای در بخش غربی حلب را که منجر به کشته شدن تعدادی کودک شده، محکوم می کند و خواستار تحقیقات کامل و بی طرفانه در این زمینه است.

اعضای شورای امنیت از همه طرف‌ها خواستند تا به قوانین انسانی تحت هر شرایطی پایبند باشند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    برای محاصره حلب باید توازن قوا به نفع مقاومت برگردد باید انرژی 20 میلیون شیعه عراقی ازاد شود همچنین به انرژی 25 میلیون علوی ترکیه و 10 میلیون شیعه آذربایجان نیز باید نیم نگاهی داشت خصوصا عراقی ها که عربند 5- باید نیروهای حزب الله و ارتش سوریه نیروی مقاومت در داخل شهرها و روستاهای سوریه ایجاد کنند واحدهای اطلاعات و ضداطلاعات همانند پارتی زن ها و نیروهای مقاومت متفقین در جنگ جهانی دوم- موقعی که ارتش سوریه به شهری قصد حمله دارد آنها وارد عملیات شبانه بشوند و خطوط ارتباطی دشمن را مختل کنند یا از پشت به خطوط دفاعی دشمن حمله کنند کمترین آسیب خودی ها بیشترین خسارت به دشمن 6- حشدالشعبی عراق 150000 نیرو دارد باید با اندکی هزینه 10000 نیروی اضافی سازمان بدر یا حشدالشعبی عراق را نیمی را روانه حندرات حلب جهت تکمیل محاصره شهر حلب و نیم دیگر را روانه داریا تنها پایگاه تروریستها در غوطه غربی دمشق کنند و این مقدار قطعا مازاد است این خیلی مهم است الان تمام تروریستها ملیتهای غیر سوری دارند تصرف شهر الباب دو سوم اهداف آمریکایی ها را تکمیل می کند چون انها فعلا بدنبال سرنگونی اسد با دو یست هزار نیرو نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس