فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا به خاطر پرواز نزدیک هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی جنگنده های روسی در آسمان سوریه، عذرخواهی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: 17 اکتبر یک فروند هواپیمای آواکس آمریکا با نقض کردن قوانین، در نزدیکی هواپیماهای جنگنده روسی در سوریه اقدام به پرواز خطرناکی کرده است.

ایگور کوناشنکوف تصریح کرد: خدمه هواپیمای آواکس آمریکا ارتفاع خود را کاهش داده و در نزدیکی یک فروند جنگنده سوخو 35 روسیه در نزدیکی دیرالزور اقدام به پرواز کرده است. فاصله این 2 هواپیما به کمتر از 500 متر رسیده است که این اقدام مغایر با همه قوانین هوایی بوده است.

پس از این حادثه، فرمانده نیروی هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم با طرف آمریکایی تماس گرفت و خواستار توضیح شد.

کوناشنکوف گفت: فرمانده نیروی هوایی آمریکا در این تماس، عذرخواهی کرد و قول داد تا برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات، تلاش کند.

این در شرایطی است که جف هاریگیان فرمانده مرکزی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه مدعی شده است که یک فروند جنگنده روسی به طور خطرناکی به یک هواپیمای آمریکایی در سوریه نزدیک شده است.

وی افزود: مقامهای روسی اعلام کرده اند که خلبان، هواپیمای آمریکایی را ندیده است.سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به این اظهارات گفت: مسکو واقعا از تلاش آمریکا برای سرزنش کردن روسیه به خاطر این حادثه تعجب می کند.

وی افزود: خلبان های آمریکایی و روسی برای جلوگیری از حوادث خطرناک در حریم هوایی سوریه، تلاش و همکاری می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میگ قاتل ریتور ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    بابا اف 16 شد جنگنده ....... هان ......... این جنگنده در داگ فایت برابر میگ 29 و سوخوی 27 هیچ حرفی برای گفتن ندارد ، این رو خود غربی ها میگن ، مدرکشم موجوده ........... در ثانی در جنگ دور هوایی برد موشک های دور برد جت های روسی دو سه برابر موشک های آمریکایی است ....... یعنی قبل ازینکه اف 16 میگ 29 رو ببینه ترکانده شده !! أصلا همین میگ 35 کلی اف 18 و اف 15 ترکونده .............
  • مغز متفکر ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    کاشکی یکی ازین آواکس های آمریکا یا روسیه اشتباهی راه کج کنه بیاد ایران و ما هم با جنگنده اونو بشونیم ایران بعدش به وسیله مهندسی معکوس اون رو به تولید انبوه برسونیم !؟ و کارخونش رو جا بندازیم ، فکرم عالیه به به
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    شیطان بزرگ وقتی ضعیف باشد از تاکتیک «عذرخواهی» و «لبخند» و «مذاکره» و «پیشنهاد دوستی» استفاده میکند
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 0
    مى خواسته از نزديك يه نگاهى بندازه! جاسوسه ديگه!
  • ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    یه غلط کردم ساده گفتن امریکایی ها ، ما که خیلی وقته بهشون میگیم هیج غلطی نمیتونن بکنن منتهی همش اصرار به انجام غلط نای زیادی دارن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس