کد خبر 650124
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در نشست شورای امنیت حضور یافته تا گزارشی درباره آخرین تحولات مربوط به بحران در این کشور جنگ زده ارائه بدهد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل نشستی با موضوع بحران یمن تشکیل داده است؛ نشستی که در آن نماینده ویژه دبیرکل در امور این کشور هم حضور یافته است.

«اسماعیل ولد شیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در گزارشی درباره یمن گفت که «تحولات اخیر در یمن در حال حرکت در جهتی است که مغایر با هرگونه فرایند صلحی است».

وی در ادامه بدون نام بردن از حملات عربستان سعودی، تاکید کرده که حملات به زیرساخت‌های یمن باید پایان یابد.

ولد شیخ با اشاره به آتش بس اخیر در یمن، گفت که این کشور شاهد «توقف‌های درگیری» بوده اما شاهد توقف کامل درگیری‌ نبوده‌ایم.

نماینده ویژه سازمان ملل، همچنین بر لزوم توجه بیشتر به خشونت‌ها در یمن و نیاز غیرنظامیان یمنی به «توجه بسیار بیشتر جامعه بین‌المللی» تاکید کرد.

او ضمن درخواست از طرف‌های درگیر برای حل بحران یمن، تاکید کرده که علی رغم همه خشونت‌های کنونی، امکان «طلوع یک راه حل پایدار سیاسی وجود دارد».

اسماعیل ولد شیخ در بخشی از اظهاراتش تاکید کرده که «هر دو طرف درگیری، از روز اول آتش‌بس، تخطی‌های بزرگی در تعهداتشان داشتند و هر دو طرف، صلح را کنار گذاشته‌اند».

در این نشست، «استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمکهای انسان دوستانه هم حضور پیدا کرده است.

او در سخنانی گفت که ما در یمن به وضعیتی نزدیک هستیم که در آن امید و منزلت از یک یک نسل کامل از یمنی‌ها دریغ شده است.

این مقام سازمان ملل با اشاره به از حملات گسترده ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن، درباره حملات به زیرساخت‌های یمنی از قبیل مدارس، تاسیسات پزشکی و حتی مراسم عروسی به شدت انتقاد کرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس