کد خبر 647579
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

روسیه اعلام کرد که بمب افکن های روسی و سوری در یک هفته اخیر بر فراز حلب پرواز نکرده و هیچ حمله هوایی در این منطقه علیه مواضع تروریست ها انجام نداده اند.

 به گزارش مشرق، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه پس از پایان آتش بس پنج روزه در حلب، اعلام کرد که هواپیماهای این کشور و سوریه در هفت روز اخیر به این منطقه نزدیک نشده اند.

شبکه تلویزیونی ان.تی.وی روسیه امروز (سه شنبه) به نقل از وی گزارش داد: شش گذرگاه تعیین شده برای تخلیه ساکنان شهر حلب همچنان برقرار است و به افرادی که شهر را ترک می کنند، خدمات پزشکی ارائه و مواد غذایی رایگان تحویل می شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: آخرین واقعه خروج ساکنان حلب شب گذشته انجام گرفت و 48 نفر که بیشتر زنان و کودکان بودند با همراهی افسران مرکز روسی نظارت بر آتش بس از طریق یکی از گذرگاهها منطقه حلب را ترک کردند.

با توافق مسکو و دمشق شش راهرو برای خروج ساکنان نواحی شرق حلب و دو راهگذر نیز برای خروج امن افراد مسلح تعیین شده است.

روسیه و سوریه با اعلام آتش بس پنج روزه، زمینه امکان خروج مردم از مناطق درگیری و همچنین جنگجویان را از منطقه تحت تسلط تروریست ها فراهم کردند که به علت مانع تراشی گروههای تروریستی و معارضان و همچنین خودداری کشورهای حامی آنها برای همکاری و جلوگیری از نقض آتش بس تمدید نشد.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: برای برقراری مجدد آتش بس در حلب، شرکای ما باید تلاش کنند تا گروههای معارض مسلح رفتار مناسبی داشته باشند، زیرا آنها حتی مانع انتقال بیماران از منطقه شدند.

از زمان برقراری آتش بس، تروریست های ضدسوری و گروههای مسلح همپیمان تروریست ها که از طرف آمریکا و متحدانش معارضان میانه رو نامیده می شوند، نواحی مسکونی شهرهای سوریه و مواضع ارتش این کشور را گلوله باران کردند که در روزهای اخیر حتی به هفتاد مورد هم رسید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس