سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو انتظار دارد که آمریکا حملات هوایی به شهر «حساجک» در نزدیکی «حلب» که در آنجا جنگنده‌های بلژیکی «اف 16» کشف شدند، را محکوم کند.

 به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروو» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که مسکو انتظار دارد که آمریکا حملات هوایی به شهر «حساجک» در نزدیکی «حلب» که در آنجا جنگنده‌های بلژیکی «اف 16» کشف شدند، را محکوم کند.

وی در یک پیام که در صفحه «فیس‌بوک» خود قرار داد، گفت: «ما منتظر بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا هستیم که در آنها حملات به مواضع غیرنظامیان و کشتن غیرنظامیان را محکوم کند. فکر می‌کنم یافتن تصاویر آنهایی که در این حمله کشته شدند، ساده باشد تا بتوان یک کمپین خبری در شبکه سی ان ان به راه انداخت».

مرکز روسی بازسازی سوریه روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که گزارشات محلی از یک حمله هوایی به حساجک در نزدیکی حلب دریافت کرده که در آن 6 نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم چهار نفر دیگر زخمی شدند.

طبق اطلاعات موجود، هواپیمای روسیه یا سوریه در زمان حمله در منطقه مذکور عملیات انجام نمی‌دادند و این در حالی است که سامانه‌های کنترل ترافیک هوایی دو جنگنده اف 16 بلژیکی را در زمان حمله به منطقه مذکور کشف کرده است.

جنگنده‌های اف 16 بلژیک بخشی از ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش به حساب می‌آیند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس