کد خبر 647440
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

وزارت دفاع یونان دوشنبه شب اعلام کرد: تعدادی از هواپیماهای اف - 16 نیروی هوایی ترکیه با ورود به فضای یونان، حریم هوایی این کشور را نقض کرده اند

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی یونان( آنا) دوشنبه شب گزارش داد: وزارت دفاع یونان اعلام کرده که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه با نقض حریم هوایی یونان و FIR آتن، بر فراز جزایره ' لیمنوس' و ' اونییوس' یونان پرواز کردند.
 
وزارت دفاع یونان گفت: جنگنده های نیروی هوایی یونان به موقع 2 فروند اف - 16 نیروی هوایی ترکیه که وارد حریم هوایی یونان و بر فرار جزیره ' اونیوس' یونان پرواز می کردند، شناسایی و رد گیری کرد.
 
جنگنده های نیروی هوایی یونان بلافاصله چهار جنگنده ترکیه را که بر فراز جزیرنه ' اونییوس' و در ارتفاع 8 هزار پایی پرواز می کردند ،مورد تعقیب قرار داده و از حریم هوایی یونان خارج کردند.
 
وزارت دفاع یونان در این باره اعلام کرد: جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به نقض حریم هوایی یونان ادامه می دهند و این اقدام آنکارا خلاف قوانین بین المللی است و نیروی هوایی یونان آمادگی کامل برای دفاع از حریم هوایی کشور را دارا و هرگونه تحرک نیروی هوایی ترکیه را بدقت زیر نظر دارد.
 
یونان و ترکیه دارای اختلافات دیرینه هستند که کشف منابع نفت و گاز در سواحل قبرس و یونان افزایش یافته است.
 
وزارت دفاع یونان بارها مدعی شده که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه حریم هوایی یونان را نقض و با اقدام سریع و به موقع جنگنده های یونان مواجه گردیده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    1 13
    مرگ بر ترکیه
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    1 13
    ترکیه در فکر امپراطوری خیالی خودشه باید با کشورهای مثل قبرس و عراق و کرد های سوری و عراقی و ترکیه همکاری کنیم تا ترکیه تجزیه شود به تازگی برای ایران هم جفتک میندازه
  • محمد حسین ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    1 12
    من اگه سیاست مدار بودم حال ترکیه رو میگرفتم و کردستان رو ازش پس میگرفتم چون کردها مردمان ایرانی تبارند و نژاد ایرانی و زبانشون هندواروپایی در شاخه هندو ایرانی و در شاخه زبان های ایرانی هست و با فارسی خویشاوندی داره و غلط کرده ایرانیان دور از وطنو آزار میده.
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    3 12
    اگه امریکا دخالت نکنه ایران تنها کشوریه که زورش به ترکیه میرسه و ترکیه هم دوست نداره مستقیم با ایران جنک کنه ولی یه روزی کردستانو ازش میگیریم چون خیلی داره ستم بهشون می کنه مشکل اصلی جهان تک قطبی بودنه امریکاست ولی اینده به سویه چند قطبی شدن پیش میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس