ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد در سه ماهه نخست سال2016 "در راستای افزایش آمادگی خود برای مقابله با چالش‌های موجود در منطقه" با همکاری ارتش آمریکا رزمایش هوایی "بی‌سابقه‌ای" برگزار کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در سایه تحولات پرشتاب منطقه رزمایش‌هایی را برای مقابله با چالش‌های موجود به ویژه اوضاع در سوریه، آغاز کرده است.

این رژیم پس از برگزاری مانوری هوایی در شمال سرزمین‌های اشغالی و نیز مانوری در جنوب اراضی فلسطینی اکنون خود را برای برگزاری مانوری هوایی با همکاری ارتش آمریکا در سه ماه نخست سال 2016 آماده می‌کند. هدف از این مانور مقابله با شلیک‌های موشکی به عمق سرزمین‌های اشغالی، عنوان شده است.

منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی درباره حجم این مانور گفته‌اند که آمریکا تاکنون هیچ مانوری با این حجم با یک ارتش‌ خارجی برگزار نکرده و این بزرگترین مانوری است که آمریکایی‌ها قصد دارد با دیگر ارتش‌ها برگزار کنند.

طبق گزارش برخی رسانه‌ها در این رزمایش تمامی سامانه‌های دفاع هوایی ارتش رژیم صهیونیستی و نیز یگان‌هایی از سامانه ضد موشکی "عصای جادویی" برای اولین بار شرکت خواهند کرد.

در همین راستا حدود هزار نظامی آمریکایی به همراه سامانه‌های دفاع هوایی ارتش آمریکا وارد سرزمین‌های اشغالی خواهند شد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های داخلی اسرائیل هدف از این رزمایش "شبیه سازی عملیات تروریستی و بررسی شیوه‌های جدید برخورد با خطرات مختلف" است.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز برای بررسی عملکرد آن در زمینه جابه‌جایی در رزمایش مذکور حضور فعال دارد.

نیروها و سامانه‌های شرکت کننده در رزمایش با پرتاب موشک از جهات مختلف مواجه خواهند بود و برخی از این موشک‌ها دارای کلاهک‌های بزرگ مواد منفجره هستند.

در مانور مذکور توان نیروهای اسرائیلی در مقابله با شلیک راکت، خمپاره‌ و موشک‌های دوربرد که در سال‌های اخیر در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفته، بررسی خواهد شد.

در همین راستا برخی منابع نظامی و دیپلماتیک اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به آرامی راه‌های مقابله با سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته‌ای که روسیه در خاورمیانه مستقر کرده را ارزیابی می‌کند و قصد دارد در این رزمایش‌ها میزان قدرت خود در هدف قرار دادن هر موضعی را بسنجد.

منابع مذکور افزودند، سامانه دفاع هوایی اس 300 روسیه که مسکو حدود 18 سال قبل نمونه‌های از آن را به قبرس فروخت و اکنون در جزیره کرت یونان مستقر است، در جریان آموزش‌های مشترک نیروهای یونان و اسرائیل در ماه‌های آوریل و مه سال جاری به کار گرفته شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    سامانه فلاخن داود
  • منوچهر ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    رزمایش برای مقابله با اس 300 هستش تال اینبار محقق ارشد موسسه فیشر در مرکز مطالعات استراتژیک هوایی و فضایی در نزدیکی تل‌آویو مدعی شده است که اگر چه اس- 300 چالش‌هایی را برای اسرائیل و آمریکا ایجاد خواهد کرد ولی غیرقابل شکست هم نیست؛ اس 300 شاید غرب رو تو فکر فرو ببرد برای حمله نظامی ولی دشمن رو دست کم نگیریم به نظر من از اس 300 میتونن رد شن
  • افشین تهران ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    چه با مانور و چه بی مانور شما 25اینده را نخواهید دید.
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    هیچ سامانه ی ضد موشکی غیر قابل نفوذی تابحال ساخته نشده.... بالاخره راهی برای نفوذ هست یا با آتش سنگین یا با توسعه ی موشک ها مثل افزایش سرعت و مانور پذیری....
  • یک مرد ایرانی ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    مطمئن باشید بازهم به برخی فناوریهای پیشرفته و غیر قابل رسوخ روسی نخواهند رسید
  • سیدمرتضی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    فراموش نکنیم عمده مشکله سامانه های ضده هوایی جنگه الکترونیکی وکشف هواپیمان اماراحت میشه جنگندروزد چون جنگنده سنگین باکلی سوخت مشکل مانورداره پس راحت نمیتونن از اس300عبورکنن همیشه اسراییل لاف زیاد میزنه مثل آمریکا برامن زیادنگرانی نداره چون ومکرو ومکر الله والله خیرالماکرین البته در کناره این مطمعناپدافنده هوایی بیکارنمیشینه
  • منوچهر ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    دوستان دشمن رو هیچ وقت نباید دست کم گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس