کد خبر 647030
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

مدیر کل ثبت‌احوال استان تهران گفت: زمینه‌سازی شناسایی افراد در فضای مجازی که اکنون به شدت به آن احساس می‌شود از طریق کارت هوشمند ملی میسر خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اعلایی در رابطه با تعویض کارت هوشمند ملی ، گفت: کارت هوشمند ملی در اختیار مردم قرار می‌گیرد چرا که اصلی‌ترین سند شناسایی و هویت ملی ایرانیان خواهد بود و زمینه‌های مختلف شناسایی که لازم است کامل‌تر از اسناد هویتی فعلی باشد را به خود اختصاص خواهد داد.
 
وی ادامه داد: زمینه‌سازی شناسایی افراد در فضای مجازی که اکنون به شدت احساس می‌شود از طریق کارت هوشمند ملی میسر خواهد شد.
 
اعلایی ادامه داد: تفاوتی میان صدور کارت هوشمند ملی در استان تهران با سایر استان‌ها وجود ندارد و اطلاعات پایه‌ای در جهت شناسایی افراد در این کارت‌ها ثبت می‌شود و کلیدی برای ورود به شبکه‌های مختلف دیگر است.  
 
مدیر کل ثبت‌احوال استان تهران گفت: این کارت‌ها برای شناسایی و دریافت خدمات انجام می‌شود و این گونه نیست که تصور شود همه اطلاعات فرد از املاک و دارایی‌ها در آن ثبت می‌شود.
 
وی در رابطه با محدود بودن ادارات پست برای صدور این کارت‌ها، گفت: سرعت توسعه امکانات و اصلاح فرایندها هر ماه متفاوت شده است و کار در حال تسهیل است.  
 
اعلایی در مورد ایستگاه‌های دریافت مدارک برای ثبت‌نام گفت: در سال گذشته در سطح تهران تعدادی دفاتر پیشخوان و ادارات پست وجود داشت که کار پذیرش را انجام می‌دادند اما امسال بسیار این تعداد افزایش یافته است و خدمات در تهران در مرحله پیش‌ثبت‌نام به روز انجام می‌شود.
 
مدیر کل ثبت‌احوال استان تهران گفت: در سال گذشته 450 ایستگاه در تهران شامل دفاتر پیشخوان و پست برای قبول درخواست کارت هوشمند ملی فعال بود که اکنون به 700 ایستگاه رسیده است.
 
وی افزود: بنابراین در شهر تهران مشکلی برای قبول درخواست یا ایجاد صف نداریم اما فرایند تولید، چاپ و تحویل کارت طولانی و زمان‌بر است که آن هم به مرور در حال کاهش است.
 
اعلایی در رابطه با تعرفه هزینه صدور این کارت‌ها،‌گفت: تعرفه‌ای برای پیش‌ثبت‌نام کارت هوشمند ملی تعیین نشده است و مردم به راحتی می‌توانند به مراجعه به دفاتر پست‌، پیشخوان یا از منزل با استفاده از اینترنت ثبت‌نام خود را انجام دهند.
 
مدیر کل ثبت‌احوال استان تهران ادامه داد: اما اگر مردم به برخی از مراکز مثل کافی‌نت‌ها مراجعه کرده و تعرفه اضافی از آنها دریافت شده متأسفانه خلاف قانون بوده چرا که هزینه 20 هزار تومانی برای کل فرایند ثبت‌نام و صدور کارت تعیین شده بود که برخی از این مراکز به اشتباه این مبلغ را از مردم دریافت کرده‌اند.
 
این در حالی است که مردم می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته و خودشان ثبت‌نام را انجام دهند. حتی در سرشماری دیدیم که مردم به اینترنت دسترسی دارند و در این زمینه رکوردی به ثبت رسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    در‌مورد‌کارت‌هشمند‌😭پیرمردی‌که‌یه‌پایش‌لب‌گور‌است‌😭چه‌احتیاجی‌با‌تابوت‌هشمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس