برای اولین بار و در اقدامی غیرمنتظره، چین شماری از جنگنده ها و بمب افکن های پیشرفته خود را در نمایشگاه بین المللی هوا فضای این کشور به نمایش می گذارد.

به گزارش مشرق، نمایشگاه سالانه هوا فضای «جوهای» از اول تا ششم نوامبر (11 الی 16 آبان) در جنوب چین در شرایطی برگزار می شود که چین قصد دارد جنگنده مافوق صوت «جی ۱۰ بی» خود را در آن نمایش دهد.
 
این اولین بار است که در یک نمایشگاه هوایی، چین دست به چنین اقدامی می زند و افزون بر این قرار است بمب افکن های «اچ ۶ کی» و همچنین هواپیماهای عملیاتی »کی جی ـ ۵۰۰» این کشور در همین نمایشگاه به معرض دید همگان درآید.
 
نمایشگاه هوایی جوهای چین مهمترین نمایشگاه برای نشان دادن دستاوردهای جدید چین و کشورهای مختلف در نیروی هوایی است و بندرت دیده شده است چین جنگنده های پیشرفته خود را در آن آرایش دهد.
 
برخی بر این باورند که نشان دادن تجهیزات پیشرفته هوایی چین به نوعی نشان دادن بازوی قوی نظامی هوایی این کشور به قدرت هایی نظیر آمریکاست که در حال تقویت حضور خود در دریای جنوبی هستند.
 
چین بارها بمب افکن ها و جنگنده های خود را راهی دریای جنوبی و دریای شرقی کرده و با بمب افکن های «اچ ۶ کی» رزمایش هایی را نیز در این مناطق برگزار کرده است.
 
همزمان تلویزیون چین در گزارشی خاطر نشان کرده است که بالگردهای «جی ـ ۱۰» چین و هواپیمای «شیائو لونگ» پاکستان و سوخوهای ۲۷ روسیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
 
قرار است یکی از جنگنده های حاضر در این نمایشگاه برای ۱۰ دقیقه نمایش هوایی داشته باشد که اقدامی بدیع از سوی میزبان به حساب می آید.
 
محل نمایشگاه از اواسط ماه جاری میلادی بتدریج آماده شده است و بنا بر گزارش ها تانک ها، انواع موشک ها و تجهیزات نقلیه نظامی چین در حال ورود به محل هستند.
 
انتظار می رود که شرکت های برتر جهان در زمینه نیروی هوایی نظامی و غیرنظامی نیز دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به معرض دید بگذارند و شماری از مسئولان نظامی و وابستگان نظامی کشورهای مختلف هم در آن حضور یابند.
 
نمایشگاه بین المللی هوا فضای چین از سال 1996 میلادی، هر دو سال یک بار در شهر جوهای استان گوانگ دونگ در جنوب چین برگزار می شود و هم اکنون به یکی از معتبرترین نمایشگاه های بین المللی هوا فضا در جهان تبدیل شده است.
 
بر اساس گزارش ها قرار است بیش از 120 مدل هواپیما از کشورهای مختلف در این نمایشگاه به معرض دید گذاشته می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید مرتضی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    بابرنامه ریزی چینیا بودجه اونا ببینید تا۲۰سال دیگه رقیبه آمریکاوروسیه خواهد بود کشورهای شرق آسیا واقعا آدمای کاریو سخت کوشو با برنامریزیوخوبن از همه مهمتر برا پیشرفت خدشون متفق القولن نه حذب میشناسن برا پیشرفت نه اینو اون امیدوارم مام اینجور منظم بابرنامه بشیم
  • مبارز ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    ما هم نیاز به جنگنده ملی در تعداد انبوه داریم نه صرفا رونمایی
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    ما باید سوخو 35 و 34 بخریم .
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    یک درصد فکر کن ایرانیا مثل مردم شرق آسیا بشن
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    چینیا کاری نیستن سیستمشون ادمارو کاری میکنه سیستم درست باشه همه چیز حله
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    درست میفرمایید ولی نه علمشو داریم نه تکنولوژیشو داریم نه مدیریتشو داریم نه بودجشو داریم نه حتی ارادشو داریم همین طوری خوبه
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    نفت قیمتش افت کرده پولشو نداریم
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    جناب تو نه علمشو داری بقیه رو مثل خودت فرض نکن!..
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    هر روز خبر یه اختلاس در میاد . با پول اونها میشد از هر کدومش 50 تا خرید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس