کد خبر 648190
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

تولید جنگنده جی اف 17 در پاکستان وارد مراحل جدید شده و ورژن 3 این جنگنده از قابلیت‌های زیادی برخودار است که حتی از نسل چهارم جنگنده‌ها در جهان قوی‌تر می‌باشد.

به گزارش مشرق، تولید جنگنده جی اف 17 در پاکستان وارد مراحل جدید شده و ورژن 3 این جنگنده از قابلیت‌های زیادی برخودار است که حتی از نسل چهارم جنگنده‌ها در جهان بیشتر می‌باشد.

جی اف 17 ورژن 3 به خوبی قادر به رقابت با اف 16 آمریکا، سوخوی 27 روسیه و میراژ 2000 فرانسه است.

وزن نسل جدید جی اف 17 به دلیل استفاده از آلیاژ سبک اما مقاوم کاهش یافته و با تقویت موتور شتاب این جنگنده بیشتر شده است.

ورژن 3 جی اف 17 قادر است اهداف زمینی و هوایی را از فاصله دور و با هدف‌گیری دقیق منهدم کند و به انواع موشک زمین به زمین و هوا به هوا مجهز شود.

نسل جدید جنگنده‌های جی اف 17 مجهز به سیستم سوختگیری در حال حرکت است بنابراین می‌تواند مسیرهای طولانی را طی کند.

این جنگنده به خوبی قادر است اهداف خود را از فاصله 250 کیلومتری شناسایی و به سرعت خود را به آن نزدیک کند.

این جنگنده با مجهز شدن به موشک کروز بابر و رعد می‌تواند اهداف خود را از فاصله دور منهدم کند.

تولید این جنگنده بسیار کم هزینه است و می‌توان با 32 میلیون دلار آن را تولید کرد.

آمریکا جنگنده اف 16 خود را به قیمت 87 میلیون دلار می‌فروشد این در حالی است که پاکستان قادر خواهد بود جنگنده جی اف 17 را با 32 میلیون بسازد و به قیمت 34 میلیون دلار بفروشد.

به گزارش صنایع دفاعی پاکستان در حال حاضر 58 درصد جنگنده جی اف 17 در پاکستان تولید و بقیه با کمک چین ساخته می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    2 1
    جنگنده ایرانی صاعقه ارتقاء باید یابد
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    1 2
    خوب شدید بوق تبلیغاتی جنسهای بنجل چینی و روسی ؟
  • رپتور ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 2
    همش با زور چین بوده و بس ........ ما هم بایسکی خط تولید سوخوی 27 ورژن اس ام که حتی از سوخو 30 بهتر است در داخل منتاژ کنیم + خط تولید میگ 29 اس ام تی ......... چون میگ 29 به تعداد کافی داریم ...........
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    1 1
    تو چی؟ بوق تبلیغاتی آشغالهای غربی نشدی؟؟ پاکستان آنقدر عرضه داره که حداقل 60 درصد جنگندشو ساخت خودش کرده ایران چی؟!
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    1 0
    قبول کن داری می سوزی
  • مهندس ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    1 0
    من از پیشرفت صنایع نظامی رقبای همسایه مثل ترکیه پاکستان و برخی کشورهای عربی مثل امارات ناراحت هستم اما دست به تمسخر اونها نمی زنم به اونها احترام می زارم و کلاهم رو بر می دارم....چون تاریخ نشون داده ملتی که فقط کارش تمسخر باشه کلاهش رو باد خواهد برد!...
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    1 0
    پاکستان حتی موتورش رو هم به صورت مشترک با چین می سازه جنگنده ای که بیش از60 درصد اون ساخت خود پاکستان هست جنگنده ملی حساب میشه با این حرف شما حتی جنگنده های کشورهای اروپایی هم که بخشی از اون امریکایی هست اروپایی نیست!!
  • آریایی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    1 0
    سوخو 27 اس ام که از سوخو 30 بتر باشه رو از کجا در آوردی؟؟ حالا با زور هر جا و به هر طریق .مهم اینه که داره میسازه و داره خودکفا میشه.کاری که ما عرضش رو نداریم.
  • آریایی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    1 0
    اولا تبلیغ نیست.دوما تا چند وقت پیش یه عده همین پاکستان رو مسخره میکردن . مثل الان که امارات و عربستان رو مسخره میکنن. ولی حالا ببنید پاکستان به کجا رسیده و داره تو تولید جنگنده خودکفا میشه ولی یه عده هنوز دارن غر میزنن..مشرق واقعیت رو گفته..پس چی بیاد از کدخدای جنایتکار تعریف کنه؟؟
  • نصیر ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    این جت سبک توانایی حمل رادار سنگین رو نداره باید اول موتور جت سنگین رو ساخت...امثال چین و روسیه هم که یه چشمشون به امریکا و غرب هست چشم دیگر به پول اعراب متحد پایداری نیستن
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    ناشناس ۱۹:۰۴ همین مونده تو روسیه پرست بیایی بقیه رو نصیحت کنی. گور بابای امریکا و روسیه . طرف راست میگه ولی تو فقط غر میزنی
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 1
    بدبخت سوخو27 ومیگ29همیشه تو نبرد های هوایی جلو اف16 واف15 پودر شدن همین عراق صدام حسین دوتا میگ29 هاش تو جنگ هوایی با اف14تامکت ایران کتلت شدن . اینقدر حرف مفت نزن(خطاب به رپتور)
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    خداکنه پاکستان به ما تجهیزات بفروشه. واقعا داره پیشرفته میشه کم کم پاکستان
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    1 0
    موقع جنگ نمیان بگن چه جوری تولید کرده طرف .چون تو جنگ حرف تعیین کننده نیست.پاکستان مثل 20سال پیش نیست کشورهای همسایه ما بخوبی دارن مجهز و خودکفا میشن
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    1 0
    ایران ایمان داره ولی پول نداره وقتی هم که پول نباشه خیلی دستاوردها تولید انبوه نمیشه کرد...خرید هم نمیشه کرد....
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 1
    اول باید از ترکیه تانک و نفربر بخریم الان تنه به تنه اسراییل میزنه در صادرات صنایع زرهی...بعد از پاکستان میشه جنگنده آموزشی و رزمی خرید
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    1 0
    خداکنه بفروشه واقعا مگر اینکه برادران اردو زبان ما کمکمون بکنن
  • مغزمتفکر ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 1
    بعید نیست پاکستان حتی بتونه آواکس تولید کنه
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 1
    شاید از چین بخره .
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    1 0
    پاکستان پول مفت نفتی برای خرید نداره چونها مغز عقل دارن می تونن بسازن
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 1
    زمانی که قاهر با موتور ملی عملیاتی بشه این جنگنده دربرابرش هیچ حرفی برا گفتن نداره چرا که ایران تو ساخت رادار که باشنه اشیل جنگنده هاست خیلی خیلی از منطقه جلوتره در ضمن شکل قاهر و قابلیتهاش خیلی بهتر از این طرح های قدیمی
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    f-16 هشتاد و هفت میلیون دلار!!!!! مشرق این اطلاعات رو از کجا میارید؟
  • یک استعداد کشف نشده ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    چینی ها یک جت آموزشی دارند به نام jl9 شبیه همین جی اف 17 هستش ولی 2 سرنشینه مشرق لطفا در موردش برامون مطلب بگذارید متشکرم
  • سیاوش ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    آخه چرا ورژن چینی سوخو-27 رو نخریم؛ البته بنده تخصص ندارم. ولی از خونده هام که کم هم نیست؛ برمیومد که مدل جدیدش در حد سوخو-30 هست. البته قبول دارم که می تونه تبلیغ باشه. خلاصه مطلبم سوالی هست؛ یعنی به نظر دوستان از چین خریدن و مشترک ساختنش بهتر از روسیه نیست؟؟
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    بنده روسیه پرست نیستم ولی شما که راحت میگی آشغال چینی خود امریکایها از توسعه اقتصادی و نظامی چینی ها به وحشت افتادن ترامپ داشت گریه می کرد از دست توسعه چین امریکایها میگن تا 2050 چین جای ما رو می گیره بعد تو میای میگی آشغال های چینی؟ بنده عمدا گفتم آشغال های غربی چون نمی خوام بگم آشغال امریکایی من به مکتب چین و امریکا و حتی آلمان ژاپن فرانسه و حتی اسراییل و روسیه رو احترام می زارم و می دونم اگر آشغالی هم باشه اون در داخل فرهنگ جهان سومی خاورمیانه ای و ایران هست......خیلی حرف ها رو نمیشه زد...شرمنده ولی مایم که همه رو آشغال می دونیم بابا ما یه زمانی که امریکا کشف نشده بود و چینی ها منتظر بودن یه تاجر ایرانی از کشورشون رد بشه آقایی می کردم در صنعت دنیا...این قدر مفلوک و بدبخت نبودیم!...مثل سگو گربه افتادیم به جون هم برای منافع یه مشت عرب و اسراییلی و امریکایی و روس!....
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 0
    پول داره داره تو جیب اقازاده های مفسده
  • رضا تواضعی ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    2 0
    متاسفم برای برخی از افراد جو گیر . کدام جنگنده ملی ساخت پاکستان ؟ طرح این جنگنده که از بیخ و بن چینی بوده و حتی صحبت از کمک دفتر طراحی میگویان و گورویچ در میان است . رادار این جنگنده" رادار ایتالیایی Grifo S – 7 جند آهنگ و چند حالته پالس دایلر میباشدو موتور آن هم موتور آر. دی. 93 توربوفن کلیموف روسی است که مستقیما از روسیه خریداری شده است و حتی روی نسخه چینی ها هم همین موتور نسب است . واقعا اگر این میزان کمک به ایران میشد و ایران می توانست موتور و رادار را تهیه کند نمی توانست به سرعت جنگنده ای برتر از این جنگنده مثلا پاکستانی بسازد ؟
  • مغزمتفکر ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    منم خب مغزمتفکرم باید به من امکانات بدن
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    از تو جوب میارن
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    بنده متاسفم برای شما پاکستان یک قطره نفت و گاز ما رو نداشت یک دهم معادن و مواد اولیه ما رو نداشت ولی تونست شما فقط کارتون توجیه درجا زده چند ده ساله کشور هست عزیز من روحانی رئیس جمهور مملکت چند روز پیش گفت سانتریفیوژهای نسل اول رو ما ده سال پیش از پاکستان خریدیم و بعد کپی کردیم و توسعه دادیم شما میگی پاکستان یه کشور عقب افتاده هست لنگ چرغوزی مثل ایتالیا!؟ پاکستان در نمونه های اولیه در در زیر سیستم ها رفت سراغ روسیه غرب خود چین در جنگنده های اولیه تماما از موتور رادار و.. روسی و غربی استفاده می کرد ولی امروز همین چین در رادار نسل 5 عملا از روسیه زده جلو و رقیب مستقیم امریکا شده و در بخش موتور هم عملا سومین کشور دنیا داره میشه...خوب پاکستان که مغز خر نخورده وقتی شریکی مثل چین داره که رادار کوانتومی هم ساخته و در میکروالکترونیک تمام بخش تجاری دنیا رو داره میگیره کار نکنه بره از اروپا و ایتالیای ورشکسته در صنایع میکروالکترونیک و هوایی خرید کنه!!!........محض اطلاع شما الان حتی هواپیماهای ایرباس هم به خاطر قیمت تمام شده کمتر در چین ساخته میشه به اسم ایرباس.... ما زمانی که می خواستیم توسعه پیدا کنیم دهه 45 شمسی ترکیه و پاکستان و کشورهای عربی عین کشورهای افریقایی بودن و حتی چین و هند هم در حد ایران صنایع صنعتی نداشتن اونها نفت هم نداشتن و حتی چین صنایع نظامی اون به خاطر تست بمب اتمی عملا تحریم بود و هنوز هم چین بخشی از صنایع نظامیش تحریمه!...
  • رضا تواضعی ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    1 0
    جناب ناشناس وقتی می گویم برخی افراد جوگیر قطعا حضرتعالی یکی از انها هستید . خرده اطلاعات و خرده پول خیلی سروصدا دارند . پاکستان از اساس یک کشور نظامی است که در آن ارتش بسیاری از ارکان اقتصادی و سیاسی را کنترل می کند . بسیاری از گلوگاه های اقتصادی پاکستان به طورکامل دردست ارتش است و صدالبته برای حفظ این وضعیت در مسیر مسائل سیاسی کشور هم دست اندازی تمام عیار می کند ( نگاه کنید به تعداد کودتاها در این کشور در طول تاریخ تاسیس آن ) . به این اضافه کنید که پاکستان سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار کمک از آمریکا می گیرد که البته در مقابل کمک های زیادی که از کشورهای عربی ای چون عربستان سعودی یا حتی امارات و بحرین و قطر می گیرد چیزی نیست . پس می بینید که پاکستان با اینکه یک قطره نفت ندارد ولی ارتش آن هم از منابع مالی بسیاری برخوردار است و هم مانند ما انواع تحریمها هم بردوشش نبوده است . . ضمن اینکه آن افسانه هایی که درباره عبدالقدیر خان رسانه دهای غربی می گویند را باور نکن . وقتی هند به بمب اتم دست یافت آمریکایی ها بخاطر بازگشت موازنه به شبه قاره " اجازه دست رسی اکستان به سلاح اتمی را دادند و حتی تکنولوژی اش را . این بسیار فرق می کند با شرایطی که ما در آن به توانایی بومی هسته ای دست پیدا کردیم . ضمنا این رادارهاو سیستمهای اویونیک سوپر پیشرفته چینی الان در کدام یک از هواپیماهای جنگی این کشور عملیاتی است ؟ اپل یا ایرباس یا هرکارخانه دیگری که محصولات خود را در چین تولید می کند بخاطر کارگر ارزان چینی است و نه فناوری چینی . ایران نفت می فروخت و تمام صنایعش در زمان پهلوی مونتاج بود . کدام محصول های تک و با داری فناوری در ایران در زمان سابق به شکل بومی تولید میشد ؟ کدام جنگنده ای را ما در زمان شاه سابق به شکل تمام عیار بدون نظارت مهندس غربی می توانستیم تعمیر کنیم ؟ سخن بسیار است در پاسخ به اباطیل شما ولی فقط شما به یک سوال پاسخ بده ؟ امروز ارتش پاکستان یا ترکیه یا عربستان سعودی که ارتش های قدر این منطقه هستند آیا می توانند در مقابل یک کشور غربی قرار گیرند ؟ آیا نمی بینی که ساختار ارتش های این کشورها بخاطر وابستگی شدید به غرب فقط به درد جنگ های منطقه ای با دول و ملل منطقه می خورد و به هیچ عنوان توانایی ورود به جنگ با اربابان اینها را ندارد ؟ وقتی شما می خواهی یک نیروی مسلح را سامان دهی اولین سوال برای شما این است که می خواهی با چه کسی بجنگی . پاسخ این سوال برای این کشورهای نام برده خیی ساده است اینها دشمنی به نام آمریکا یا اسراییل یا هر کشور غربی دیگر را برای مقابله در ساخت نیروهای مسلح شان اصلا لحاظ نکرده اند . همان کشورهایی که اول دشمن ما هستند و می توانیم با تکیه بر داشته هایمان در مقابل این دشمنان قدار مقاومت کنیم ولی این کشورهای متکی به غرب قطعا نمی توانند . همه پیشرفتها زرق و برق ندارد .همینکه ایران می تواند در مقابل انبوهی از فشارهای غربی ها به توان رزمی اش متکی باشد یعنی این توان رزمی واقعی و عینی و بومی و غیر متکی است . امیتازی که هیچ کدام از این کشورهای منطقه با تمام زرق و برق نیروهای مسلح شان ندارند .
  • یک ترک ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    2 0
    من با آقای تواضعی موافقم این برادرمان راست می گن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس