کد خبر 650456
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

چین روز سه شنبه و در جریان آغاز یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا در شهر «جوهای» جنگنده رادارگریز و مافوق صوت «جی 20» خود را رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، در آیین گشایش این نمایشگاه میهمانان ویژه ای از کشورهای مختلف از جمله امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی سه روز پیش به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی آموزش پرواز نظامی چین (2016-MFTC) وارد شهر «جوهای» در جنوب چین شده است.
 
اولین نمایش عمومی جنگنده جی 20+عکس 
 
در مراسم رونمایی از جنگنده مافوق صوت و رادار گریز «جی 20» دو فروند از این هواپیما به مدت 10 دقیقه بر فراز نمایشگاه به پرواز در آمدند و اقدام به حرکات نمایشی کردند.
 
برخی بر این باورند که نشان دادن تجهیزات پیشرفته هوایی توسط چین به نوعی نشان دادن قدرت و بازوی نظامی خود به کشورهایی همچون آمریکاست که در حال تقویت حضورشان در دریای جنوبی هستند.
 
در مقابل اظهار نظر بعضی از کارشناسان نظامی چین که معتقدند این جنگنده رقیب جدی هواپیماهای «اف 22» آمریکا است، به گفته برخی از کارشناسان حوزه هوانوردی دنیا شاید این مقایسه کمی زود باشد.
 
در حال حاضر آمریکا تنها کشوری است که هواپیماهای رادارگریز (استیلت) فعال در اختیار دارد.
 
البته چین در سال جاری میلادی یک بار این هواپیما را به صورت آزمایشی به پرواز در آورد و در آن زمان برخی منابع نظامی در بالکان اعلام کردند که فناوری به کار گرفته شده در جنگنده رادارگریز «جی 20» چین ممکن است از یک هواپیمای آمریکایی که در جریان جنگ کوزوو ساقط شد نمونه برداری شده باشد.
 
فردی که از او به عنوان دریاسالار «داوور دومازت لوسو» رئیس ستاد مشترک ارتش کرواسی در زمان جنگ کوزوو نام برده شده، مدعی شده بود که عوامل چین بخش هایی از یک جت اف-117 را در سال 1999 با خود بردند؛ هواپیمایی که در عملیات ناتو مشغول بمباران نیروهای صرب بود و با شلیک پدافند ضدهوایی صرب ها ساقط شد.
 
نمایشگاه بین المللی هوا فضای چین از سال 1996 میلادی، هر دو سال یک بار در شهر «جوهای» در استان «گوانگ دونگ» برپا می شود و هم اکنون به یکی از معتبرترین نمایشگاه های بین المللی هوا فضا در جهان تبدیل شده است.
 
علاوه بر نمایش هواپیمای «جی 20» چین، امروز همچنین تعدادی دیگر از جنگنده های این کشور و هواپیماهای سایر کشورها که تعداد آنها بیش از 120 مدل عنوان شده، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
 
12 فروند هواپیمای مدل هاوک، پنج فروند سوخو 27، شش فروند میگ 29 روسیه، تیم هوایی ایر رویال انگلیس و سه فروند هواپیمای شردیل پاکستان از جمله هواپیماهای حاضر در این نمایشگاه هستند.
 
نمایشگاه هوایی چین در شهر «جوهای» مهمترین و بزرگترین مرکز نمایش هوایی و همچنین مکانی مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای نوین در حوزه هوانوردی به حساب می آید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • کیان ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    فکر کنم نمایش این هواپیما خیلی عمومی بوده که شما عکسی ازش ندارین. بهتر بود این خبر رو میذاشتین برای فردا ولی با عکس روز.
  • مبارز ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    2 0
    بی توجهی به نیروی هوایی عواقب سنگینی برای کشورمون داره، ما نیاز به جنگنده رهگیر و بمب افکن دوربرد عملیاتی در تعداد زیاد داریم.
  • مغزمتفکر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    جنگنده هم اوجب هستش برای نیروهوایی ایران اسلامی اما مکمل جنگنده و بمب افکن آواکس هستش که نقش هم دیگه رو ایفا میکنن دوستان
  • مغز متفکر اصلی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    خیلی خولی
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    2 0
    26تا29 آبان 95 . نمایشگاه هوایی کیش: حضور جنگنده های سوخو27 و هم شاید29 از تیمهای شوالیه های روسی و پرستوهای روسی + جنگنده های l-39 ی زنبورهای بالتیک .
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    2 0
    stealth استیلز تلفظ میشه نه استیلت
  • شهرام ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    مطمئنا اعراب برای خرید این جنگنده تلاش خواهند کرد چون بزرگترین تامین کننده تسلیحات انها یعنی امریکا حاضر نشد اف 35 را به اعراب بفروشد بنابرین انها حتما برای تامین جنگنده ی نسل پنجم تلاش خواهند کرد. امیدوارم حضور فرمانده نیروی هوایی کشورمان در این نمایشگاه مفید واقع شود و همکاری ایران و چین در این زمینه تحکیم یابد. اگر جی 20 و جی 31 انطور که ادعا می شود قابلیت خوبی داشته باشد از بهترین گزینه ها برای تسلیح نیروی هوایی است البته با انتقال تکنولوزی بهتر هم می شود. اعراب نباید به این هواپیما ها مجهز شوند.
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    تي اچ در انگليسي دي خونده ميشه نه زد
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    2 0
    ما باید لااقل 50 تا سوخو 35 و 20 تا سوخو 34 بخریم .
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    2 0
    خخخخخ
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    2 0
    خخخخخخخ ؟؟؟ . یعنی چی ؟؟
  • آرتا ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    1 0
    سلام,تی اچ تقریبا "ث" خونده میشه مثل ثور thor و همسان سازی اون میشه "استیلث"
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    2 0
    ایران چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس