وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید اقدامات خصمانه آمریکا باعث شده تا امنیت ملی روسیه به خطر بیفتد.

 به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا باعث شده تا امنیت ملی روسیه به خطر بیفتد.

در حالی که تنش‌ها بین روسیه و غرب بر سر سوریه ادامه دارد، سرگئی لاوروف امروز یکشنبه از اقدامات و مواضع سیاست خارجی واشنگتن انتقاد کرده است.

به گزارش اینترفکس، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو استراتژی مشترکی با واشنگتن در قبال سوریه نمی‌بیند و برخی حلقه‌ها و محافل در آمریکا، حامی سناریوی نظامی در سوریه هستند.

دیپلمات ارشد روس با اشاره به اختلافات با آمریکا تاکید کرد که «تغییرات شدیدی» در روابط مسکو و واشنگتن پدید آمده است.

لاوروف همچنین اعلام کرد که مسکو به صبر استراتژیک عادت دارد اما رفتار آمریکا روابط دوجانبه را تخریب کرده است.

وی تاکید کرد که دلیل عدم اجرای توافقات مسکو- واشنگتن در قبال سوریه، اقدامات تهاجمی معارضان سوری بوده است.

وزیر خارجه روسیه افزود که آمریکا به دلیل ناتوانی در اجرای تعهداتش در توافق مذکور با مسکو، همکاری در قبال سوریه را به تعلیق درآورده است.

مقام ارشد روس البته تاکید کرد که برخی سیاستمداران آمریکایی، از بازگشت به روند توافقات آمریکا-روسیه بر سر سوریه حمایت می‌کنند.

لاوروف در ادامه تاکید کرد که در صورت «بمباران گسترده» فرودگاه‌های نیروی هوایی سوریه، مسکو ابزارهایی برای حفاظت از تاسیسات خودش در سوریه در اختیار دارد.

وی بار دیگر در انتقاد از مواضع واشنگتن در قبال تروریست‌ها در سوریه، گفت که روسیه شاهد مبارزه و جنگ جدی آمریکا با جبهه النصره نبوده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه به حمله چندی قبل جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور اشاره و تصریح کرد که این حملات «حملاتی از روی اشتباه» نبودند.

لاوروف در ادامه با اشاره به اتهام‌های آمریکا به روسیه درباره حملات سایبری گفت مسکو خواهان آسیب زدن به هیچ کشوری در حوزه سایبری نیست و به واشنگتن برقراری مذاکرات و مشورت‌ها بین دو کشور بر سر این موضوع را پیشنهاد داده است اما واشنگتن به این پیشنهاد پاسخی نداده است.

وی بار دیگر با انتقاد از مواضع دولت آمریکا در قبال تروریست‌ها گفت مسکو به هیچ وجه این موضوع را دوست ندارد که دولت باراک اوباما در تاریخ به عنوان دولتی تلقی شود که سبب تضمین موفقیت جبهه النصره در سوریه شده است.

دیپلمات ارشد روس در بخش دیگری از اظهاراتش هشدار داد که ایجاد تصور و فهم مبتنی بر نیاز به داشتن تسلیحات اتمی به منظور حفاظت در برابر آمریکا، منفی‌ترین و خطرناکترین نتیجه تاثیرگذاری واشنگتن بر ثبات جهانی بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهاد ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    لاوروف در ادامه تاکید کرد که در صورت «بمباران گسترده» فرودگاه‌های نیروی هوایی سوریه، مسکو ابزارهایی برای حفاظت از تاسیسات خودش در سوریه در اختیار دارد. ایا روسیه به خاطرعبور از بحران دیپلماتیکش با امریکا دست به دعوت امریکا به بمباران سنگین پایگاهای هوای سوریه زده است و یطور تاکتیکی پایگاهای هوای سوریه را قربانی و خرج این دلبری کرده است؟ 

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس