دولت کویت اعلام کرد که در ادامه تلاش های خود برای حمایت از 'روند مبارزه با داعش' روز دوشنبه میزبان نشستی بین المللی با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف خواهد بود.

 به گزارش مشرق، به نقل از نشریه 'الرای'، مهمترین محور این نشست بررسی راههای مقابله با ارسال کمک های مالی برای تروریستهای داعش است .

دولت کویت برگزاری این نشست بین المللی را همزمان با عملیات آزادسازی شهر موصل یک گام مهم در حمایت از دولت عراق اعلام کرده است .

در این نشست بین المللی 35 کشور به مبادله اطلاعات پیرامون راههای سرکوب و نابودی گروه داعش می پردازند .

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا از کشورهای قطر و کویت خواسته است، تلاش های خود در زمینه کنترل هرچه بیشتر منابع مالی و مبارزه با تروریسم را افزایش دهند .

مسوولان آمریکایی معتقدند که سطح همکاری های دوحه و کویت برای مقابله با تروریست ها کافی نیست .

به نوشته نشریه الرای، کویت در حال حاضر از راه اتخاذ پاره ای از اقدامات همچون نظارت کامل بر فعالیت انجمن های خیریه و جلوگیری از فعالیت انجمن های بدون مجوز تلاش کرده تا مانع هرگونه جمع آوری پول به صورت غیر قانونی در این کشور شود، اما واشنگتن و کشورهای غربی این گونه اقدامات را ناکافی می دانند .

در همین راستا و به رغم راهکارهایی که از سوی دولت کویت برای مقابله با تروریسم اتخاذ شده ، تعدادی از اتباع این کشور برای مشارکت در جنگ عراق و سوریه در کنار تروریستهای داعش و 'جبهه النصره' به این دو کشور سفر کرده اند. مسوولان دولت کویت از کنترل کامل این افراد تاکنون ناتوان بوده اند .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    نشست بین المللی مبارزه با داعش آن هم در کویت ، یا نشست بین المللی حمایت از داعش ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس