کد خبر 648588
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

معاون وزیر خارجه کویت در امور آسیا اعلام کرد بازگشت سفیر این کشور به ایران، در گرو اقدامات تهران در خصوص رابطه‌اش با کشورهای عضو شورای همکاری است.

به گزارش مشرق، «علی السعید» معاون وزیر خارجه کویت در امور آسیا اعلام کرد بازگشت سفیر کویت به تهران به شکلی اساسی بستگی به گام‌های عملی تهران در خصوص رابطه‌اش با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

بر اساس گزارش روزنامه «الرأی»، السعید در حاشیه مراسمی که سفارت اندونزی در کویت برگزار کرده بود، ابراز امیدواری کرد ایران بر اساس اصول و عرف بین‌الملل خصوصا اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر ، روابطش را با اعضای شورای همکاری خلیج فارس تقویت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کویت به صورت یکجانبه سفیرش را به تهران بازگرداند،‌ تأکید کرد: این بستگی به زمان مناسب دارد، از ایران انتظار داریم گام‌های عملی برای پایین کشیدن فتیله تنش در منطقه بردارد؛ شیخ «صباح خالد الصباح» وزیر خارجه و معاون اول نخست‌وزیر پیش‌تر گفته است که از ایران انتظار گام‌های جدی، عملی و واضح در خصوص رابطه‌اش با کشورهای خلیج (فارس) داریم.

دی‌ماه سال گذشته (1394) و در پی حوادث سفارت عربستان در تهران، کویت سفیرش را از ایران فراخواند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    بابا ول کنین اینا رو . اصلا برای چی اینا باید تو ایران سفیر داشته باشند. مجلس ایران باید قانونی رو تصویب کنه تا تنها زمانی اینا بتونن به ایران سفیر بفرستن که مقامات تعیین کننده اون سفیر در یک انتخابات ازاد و دموکراتیک توسط مردم این کشور انتخاب بشن. تا سفیرشون نماینده ی مردم کویت باشه نه ی عده شکم گنده که هیچ بویی از انسانیت نبردند.
  • ناشناس ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    کویتی بزدل و ترسو که زیر یوغ آمریکا نفس می کشد و آتش بیار معرکه است . شما و حکام سعودی جنگ های منطقه را رقم زده اید.شورای همکاری خلیج فارس شورای عده ای مزدور انگلیس و آمریکاست. شما دین ندارید و متاسفانه آزاده هم نیستید.
  • مهدی ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    مورچه جی داره که کله پاچه داشته باشه.عجب دیپلماسی داریم ای خدا ای خداکویت برگشت تشکرخاص ازجناب ظریف عراقچی تخت روانچی و..............................
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    مریضی امثال شما درمان نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس