نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای برخی از وزرای دولت گفت: تیم اقتصادی دولت نیز با توجه به عملکردها نیاز به خانه تکانی دارد.

به گزارش مشرق، علی وقف‌چی در واکنش به استعفای برخی از وزرای دولت یازدهم اظهار داشت: اعتقاد ما این است که کابینه دولت یازدهم نیاز به خانه تکانی اساسی است.

وی با ابراز "اینکه ما این تغییرات اساسی را شاهد نیستیم جای بحث دارد" افزود: دولت باید از فرصت ها به نحو احسن استفاده کند و به نظرم بزرگترین ویژگی که باید در دولت کارآمد وجود داشته باشد جوانگرایی عملی در مدیریت کلان کشوری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: همان طور که قبلا اعلام کردیم به دلایلی فکر می‌کنیم که فانی از شخصیت خوبی برخوردار است که برای کشور قدمهای موثری برداشته است اما امروز با ویژگی‌های موجود آموزش و پرورش جوابگوی رفع مشکلات این بخش نیست.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم نگرش جدیدی بر آموزش و پرورش حاکم باشد عنوان کرد: باید یکی از قوی‌ترین وزرای کابینه دولت را در آموزش و پرورش شاهد باشیم و از آقای فانی نیز می‌توان به عنوان یک مشاور که حرفهای برای گفتن دارد استفاده کرد.

وقف‌چی در مورد استعفای گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز خاطرنشان کرد: مدالهایی که تیم‌های ما در مسابقات مختلف از جمله جهانی و المپیک کسب می‌کنند نسبت به دوره‌های گذشته کم‌رنگ‌تر شده و شاهد افت در این زمینه هستیم.

وی در مورد استعفای وزیر فرهنگ نیز گفت: به اعتقاد شخص بنده متولیان فرهنگی در کشور ما زیاد هستند که بیش از 60 دستگاه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظری در مورد عملکرد جنتی در وزارت ارشاد  ندارم اظهار داشت: در کل ما اعتقاد داریم با یک نگرش جدید به مسائل فرهنگی و ساز و کارهای جدید علاوه بر رفع تمام نیازمندی‌های یک انسان کامل و جامعه اسلامی حتما باید این حوزه متولی مشخصی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت با توجه به عملکردها نیاز به خانه تکانی دارد عنوان کرد: در بحث مسائل اقتصادی باید به مسائل زیربنایی توجه ویژه شود که با کمال تاسف این موضوع را شاهد نیستیم.

وقف‌چی تصریح کرد: ما انتظار داریم دولت و وزرای ما از تجربیات مفت و ارزان قیمت سایر کشورها استفاده کنند که بنده احساس می‌کنم مسئولان ما تصمیم گرفتند همه چیز را خودمان تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه سنگینی را از تجربه کردن‌ها پرداخت می‌کنیم گفت: مسئولان اجرایی ما باید ببیند که در بحث مدیریت تجارت در دنیا چه اقداماتی انجام شده و چرا کشورهای تقریبا مشابه ما در تولید و صادرات قوی هستند و ما از آنها عقب ماندیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید دید چرا بعد از گذشت سالیان طولانی ما همچنان نفت را به صورت خام صادر می‌کنیم و در این راستا نیازمندیم یک مدیریت حرفه‌ای و کاربردی در بحث فرآوری نفت را داشته باشیم.

وی گفت: ما انتظار داریم وزرایی برای مدیریت اقتصاد سرکار بیاید که بتوانند کشور را به سمت توسعه و کشورهایی که در این راستا موفق بودند سوق دهد و از تجاربی که اینها به دست آوردند استفاده کنند.

وقف‌چی در پایان تصریح کرد: 100 درصد اعتقاد دارم که تیم اقتصادی دولت با توجه به عملکردها نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس