کد خبر 646373
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان در لایحه احکام برنامه‌های توسعه مقرر کردند که شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل شود.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه اعاده شده دائمی کردن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنج‌ساله از شورای نگهبان را ادامه داده و چند ماده از این لایحه را با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در اجرای وظایف محوله که در قوانین و دستورالعمل‌ها مشخص می‌شود و همچنین اجرای اختیارات تفویضی رئیس‌جمهور در امور برنامه و بودجه و در جهت هماهنگی و نظارت بر مدیریت و توسعه سرمایه‌گذاری همه‌جانبه و پایدار استان، پیگیری عدالت سرزمینی، تقویت تمرکززدایی، افزایش اختیارات استان‌ها و تقویت نقش و جایگاه استان‌ها در راهبری و مدیریت توسعه درون و برون‌گرای منطقه‌ای و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، با ترکیب اعضای مشخص شده تشکیل می‌شود، آیین‌نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

وکلای ملت همچنین در مصوبه دیگری به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، درآمد حاصله از فروش حقآبه حقآبه‌داران که به مصرف مصارف دیگری می‌رسد، به نسبت سهم حقآبه‌داران پس از کسر هزینه‌ها بین آنها توزیع می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس