کد خبر 644964
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

در کنگره فدراسیون جهانی که در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی نوجوانان در پنانگ مالزی برگزار شد، اساسنامه این فدراسیون دچار تغییرات اساسی شد.

به گزارش مشرق، کنگره فدراسیون جهانی وزنه برداری در سال 2016 در حاشیه برگزاری مسابقات نوجوان جهان در پنانگ مالزی برگزار شد که در این کنگره اساسنامه فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفت. در این کنگره فرانس کارا که سالها دبیر کل کمیته بین کمیته بین المللی المپیک بوده تغییرات جدی و مهم اساسنامه را برای اعضای فدراسیون جهانی شرح داد.

از مهمترین تغییرات این اساسنامه اضافه شدن قانون محرومیت دو ساله برای فدراسیون هایی است که ورزشکاران آنها در بازیهای المپیک به تصمیم داوران اعتراض کنند. این بند از اساسنامه از جمله قوانینی بود که به اساسنامه فدراسیون جهانی برای اولین بار اضافه شد.

همچنین در بند دیگری تصویب شد که حداقل یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه برداری از بین بانوان باشد. در بند دیگری از این اساسنامه قرار شد که تغییر تابعیت ورزشکاران با سخت گیری بیشتری همراه خواهد بود.

با این قانون از این پس وزنه برداران برای اینکه برای کشور دیگری مسابقه بدهند باید حداقل چهار سال سابقه زندگی در آن کشور را داشته باشد و حداقل یک المپیک را هم بعد از تغییر تابعیت از دست داده باشد. این ها بخشی از تغییرات مهم اساسنامه فدراسیون جهانی بود که به تصویب اعضای فدراسیون ها رسید.
منبع: فدراسیون وزنه برداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس