رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی در پیامی نوشت که آیت‌الله مهدوی‌کنی همه وقت در موضع یک عالم بیدار و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در آستانه دومین سالگرد رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره)، با صدور پیامی ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی و معنوی آن عالم مبارز و انقلابی، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

متن کامل پیام آیت‌الله جنتی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

قال رسول‌الله(ص):«العلماء مصابیح الارض و خلفاء الانبیاء و ورثنی و ورثة الانبیاء»؛کنزالعمال/28677.

عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) بی شک از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی بود که حیات نورانی و پر برکت خویش را در راه نشر و اعتلای معارف اهل بیت «علیهم‌السلام» و ترویج مبانی امام و انقلاب، صرف نمود و منشأ برکات فراوانی برای مجامع علمی، حوزه‌ علمیه تهران و مردم شریف ایران اسلامی بود. آن عالم مبارز و با اخلاص که از شاگردان و معتمدان امام راحل «قدس سره‌الشریف» بود، پیش از انقلاب با تحمل زندان، تبعید و شکنجه‌های رژیم طاغوت و پس از پیروزی نهضت اسلامی، همواره در پشتیبانی از نظام اسلامی و حمایت عملی از امام خمینی«رحمة‌الله علیه» و مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی»، تلاش و جدیت داشت.

مقام معظم رهبری پس از رحلت آن عالم فرزانه به حق فرمودند «آیت‌الله آقای حاج شیخ محمّدرضا مهدوی‌کنی «رضوان‌الله علیه» آن یار صادق و وفادار امام و آن عالم بزرگوار از جمله‌ نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد».

آن فقیه بصیر از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مناصب مهم سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، وزارت کشور، نخست وزیری، امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان رهبری؛ همه جا و همه وقت در موضع یک عالم بیدار و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی را به حیطه‌ فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد و با تأسیس دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام» توفیق یافت نیروهای مؤمن و مدیران متعهدی را برای اعتلای جبهه فکری انقلاب اسلامی تربیت نماید.

مجلس خبرگان رهبری اینک در آستانه دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) رئیس فقید این مجلس، ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی و معنوی آن عالم مبارز و انقلابی، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشته، علو درجات و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نماید.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله مهدوی کنی در روز 14 خرداد 1393 به دلیل بیماری قلبی به کما رفت و در بیمارستانی در تهران بستری شد. وی ابتدا در بیمارستان بهمن و سپس به مرکز قلب تهران منتقل شد.

مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی 83 ساله ریاست دانشگاه امام صادق را نیز برعهده داشت و دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 1357، به عنوان سرپرست کمیته انقلاب اسلامی، وزیر کشور، سرپرست نخست وزیری نیز فعالیت کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس