کد خبر 645072
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی سنگرنشین و مرزبان انقلاب بود، گفت: برخی از روحانیون مبارز در دوران انقلاب نتوانستند ثابت قدم بمانند و از خط خارج شدند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم دومین سالگرد مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز چهارشنبه در مدرسه علمیه مروی برگزار شد با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی یک عالم جامع بود، اظهار کرد: این جامعیتی که اسلام دارد یعنی یک دین فرهنگی و طاغوت ستیز است، همه حول محور اخلاص خلاصه می شود. این اخلاص در شخصیت آیت‌الله مهدوی بارز بود.

وی افزود: برخی از روحانیون که در انقلاب و مبارزات شاخص بودند، نتوانستند ثابت قدم بمانند و از خط خارج شدند.

صدیقی تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی پرچمدار، سنگرنشین و مرزبان انقلاب بود اما در عین حال موید بود به همین دلیل برای متدینین علم و جهت سیاست درست و انقلاب ناب بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی در ولایتمداری و سیاست دینی یک آیینه شفاف بود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با ما می جنگد ولی ما در جنگ نظامی با صبر و مجاهدت نصرت الهی را به رای‌العین مشاهده کردیم گفت: جنگ نظامی انقلاب و نظام ما را نتوانست سرنگون کند. ما هشت سال یک جنگ جهانی را پشت سر گذاشتیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز عده ای می گویند اگر ما سازش و توافق را نکرده بودیم جنگ نظامی قطعی بود؛ این نوع فرهنگ سازی تغییر هویت انقلابی گری است.

وی خاطرنشان کرد: چرا باید عده ای به گونه ای القا کنند که ما برای عدم بروز جنگ کوتاه آمدیم، اگر بنا بود اینطور باشد باید از اول انقلاب را کنار می گذاشتیم، این چه نوع فرهنگ‌سازی است؟ این چه حرفی است که خلاف اسلام و رویه اهل بیت زده می شود؟

امام جمع موقت تهران با تاکید بر این که ما در جنگ نظامی ضرر نکردیم زیرا این جنگ به ما قدرت بخشید و باعث سرافرازی ما شد، اظهار کرد: جنگ هشت سال دفاع مقدس جوانان ما را با فرهنگ شهادت، مبارزه و انقلاب آشنا کرد این مبارزات برای ما کلاس خودسازی بود.

صدیقی گفت: در جنگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن جنگی که از همه حساسیتش بیشتر است جنگ فرهنگی است؛ جنگ فرهنگی هم جنگ فکری، اخلاقی و جنگ فساد با صلاح محسوب می شود.

وی افزود: اگر امروز شیطان بزرگ پیروزی داشته باشد در میدان جنگ فرهنگی است، یعنی رذایل اخلاقی را می خواهد در ما ایجاد کند و ارزش ها را به ضدارزش ها مبدل سازد و کاری کند که تشریفات و تجملات در حوزه های علمیه ما رواج پیدا کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه و علمای دینی ادامه‌دهندگان راه پیامبران هستند، گفت: معصومین از این جهت است که می فرمایند عالمان وارثان پیامبران هستند. امروز برای مقابله با جنگ فرهنگی شیطان بزرگ باید عالم بود.

وی خاطرنشان کرد: عالمان دینی نباید تنها یک بعد شخصی داشته باشند بلکه بروز شخصیت حقوقی آنها حائز اهمیت است.
 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس