کد خبر 644102
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

شهادت دست‌کم بیست غیرنظامی در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به ۲ روستای دیرالزور، پیشروی مهم ارتش در «حویقه» و بمباران مناطق نفت‌خیز تحت کنترل داعش توسط جنگنده‌های روسی از جمله تازه‌ترین تحولات میدانی دیرالزور است.

 به گزارش مشرق، در دمشق از کشتار دست‌کم یازده غیرنظامی در حملات هوایی آمریکا به روستای الشعفه در ریف شرقی دیرالزور خبر دادند.

به گفته این منابع، در حملات آمریکا به روستای باغوز نیز 9 غیرنظامی شهید و پانزده نفر دیگر زخمی شدند.

ائتلاف آمریکایی در انجام عملیات‌های هوایی خود در مناطق شرقی دیر الزور به اطلاعات نیروهای شبه نظامی ارتش جدید سوریه در این منطقه اتکا می‌کند که غالبا این حملات به بهانه اینکه مواضع داعش را هدف می‌گیرد با تلفات غیرنظامیان همراه است.

منابع میدانی سوریه از پیشروی  قابل توجه یگان‌های ارتش سوریه در محله الحویقه شهر دیر الزور خبر دادند.

این منابع گفتند:  این محله یکی از مهم‌ترین مناطق مورد استفاده داعش در نصب موشک اندازها و خمپاره اندازهایی بود که با آن محله‌های الجوره و القصور را که از 2 سال پیش در محاصره قرار دارد هدف می‌گرفتند.

منابع سوری افزودند: ارتش سوریه همچنین حمله داعش به حومه غربی پادگان لشکر 137 در غرب شهر دیر الزور را ناکام گذاشتند و هواپیماهای سوری نیز مواضع داعش در حومه شمال و شمال شرق فرودگاه را بمباران کردند آن هم یک شب پس از درگیری‌های شدید در شرق فرودگاه که در جریان آن نیروهای گارد فرودگاه حمله خط شکن‌های داعش را به فرودگاه ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر جنگنده‌های روسیه مواضع داعش در الجفره، حویجه صکر، المریعیه، البولیل، الموحسن و جبل الثرده را بمباران کردند، مناطق نفت خیز تحت تسلط داعش در بادیه خشام در جنوب شرق دیر الزور و اطراف شهرک بقرص در ریف شرقی دیر الزور نیز هدف حمله روسیه قرار گرفت.

این در حالی است که منابع محلی ویژه از اقدام داعش در انتقال انبار مهمات و تجهیزات نظامی سنگین از محله‌های شرقی شهر دیر الزور به مناطق حومه شمالی این استان در نزدیکی رود فرات خبر دادند.

این منابع گفتند: کار انتقال سلاح از طریق مسیری که از رودخانه‌های کوچک و یا پردرخت می‌گذرد و شهروندان منطقه اجازه استفاده از آنجا را ندارند انجام شده است که داعش آن را راه ویژه نظامی خوانده است.

منابع مذکور افزودند: تخریب پل السیاسیه توسط نیروی هوایی سوریه داعش را مجبور به تغییر مقرهای امنیتی و انبارهای مهمات خود کرده است بخصوص که اخیرا خبرهایی رسیده مبنی بر اینکه ارتش سوریه از طریق بالگردهایی که روزانه در پادگان لشکر 137 فرود می‌آیند تجهیزات نظامی سنگین به دیر الزور رسانده است.

پل السیاسیه تنها مسیری است که مناطق حومه شمالی و شرقی دیر الزور را به محله‌های حضور داعش متصل می‌کرد و تخریب آن مانع رسیدن تجهیزات نظامی داعش برای انجام حملات خود علیه مواضع ارتش در داخل شهر دیر الزور می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس