کد خبر 640815
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

استاندار دیرالزور سوریه با بیان اینکه نیروهای ائتلاف پل‌های دیرالزور را به نفع داعش بمباران کردند گفت: دیرالزور خالی از عناصر داعش است و ارتش سوریه و متحدانش تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به داخل این شهر را ناکام گذاشته‌اند.

 به گزارش مشرق، «محمد قدور العینیه»، استاندار دیرالزور سوریه اظهار داشت: مقاومت اسطوره‌ای اداره‌های دولتی در شهر دیر الزور اعم از بانک‌ها و نهادهای بهداشتی، آموزشی و کشاورزی و غیره در سایه محاصره ظالمانه این شهر توسط داعش، مثال‌زدنی است.‌

العینیه با بیان اینکه دیرالزور کاملا از وجود داعش خالی است، گفت: نیروهای ارتش سوریه و متحدانش با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه هر گونه تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به داخل شهر را ناکام گذاشته‌اند.

وی با اشاره به  اینکه عناصر داعش با استقرار در حومه دیر الزور و حمایت‌های ائتلاف بین المللی این شهر را در محاصره خود نگاه داشته گفت: حمله اخیر جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده که با پیشروی داعش به این مواضع همراه شد حمایت آشکار آمریکا از تروریست‌ها را برملا کرد اگرچه نیروهای ارتش سوریه بلافاصله برخی از این مواضع را بازپس گرفته و برای تسلط بر مابقی نیز تلاش می‌کنند.

استاندار دیر الزور گفت: ائتلاف بین المللی اخیراً نیز  13 پل روی رود فرات از منطقه بوکمال تا مرزهای رقه را به بهانه قطع ارتباط بین مناطق تحت سیطره داعش بمباران کرد که تخریب این پل‌ها در واقع امر با هدف نابودی زیربناهای کشور سوریه انجام گرفت تا  اهالی حومه دیر الزور نیز در تردد و جابجایی بین روستاها با  مشقت بیش‌تری مواجه باشند .

وی افزود: تخریب پل‌ها بهانه‌ای به دست داعش داد تا با گرفتن مبالغ هنگفت در ازای استفاده از قایق‌هایی که کار جابجایی اهالی روستا را انجام می‌دهند آنها را سر کیسه کند و یک منبع مالی اضافی برای تروریست‌ها جفت و جور شده باشد.

العینیه درباره کمک‌های دریافتی دیر الزور گفت:‌ این کمک‌ها محدود به محموله‌هایی است که سازمان غذای جهانی توسط هواپیماهای برخاسته از فرودگاه امان تقریبا روزانه به روی دیر الزور فرو می‌ریزد و هلال احمر سوریه آنها را تحویل گرفته و بین اهالی توزیع می‌کند.

استاندار دیر الزور در پایان سخنان خود تاکید کرد: شکستن محاصره دیر الزور و سرکوب داعش نیازمند استفاده از ابزارهایی غیر از ائتلاف بین المللی است که در ماموریت خود شکست خورده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس