کد خبر 643524
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

عضو کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی کمیته ملی المپیک می‌گوید اگر اساسنامه این کمیته مشکلی ندارد چرا به تصویب هیات اجرایی و اعضای مجمع نمی‌رسد.

به گزارش مشرق، علی مرادی در پاسخ به این سوال که در دوره قبلی انتخابات کمیته ملی المپیک آیین‌نامه‌ای به تصویب رسید آیا این آیین‌نامه در کمیسیون شما مورد بررسی قرار گرفت یا خیر، اظهار داشت: این آیین‌نامه اصلا مورد بحث و بررسی قرار نگرفت چرا که این موضوع داخلی بود و ارتباطی به کمیسیون ما نداشت. در دوره قبلی انتخابات آیین‌نامه‌ای تدوین شد که مغایر با اساسنامه بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این آیین‌نامه می‌تواند ملاک انتخابات کمیته در دوره جدید باشد، گفت: این موضوع بستگی به نظر هیأت اجرایی و مجمع دارد. آیین‌نامه در دوره قبل دستکاری شده بود و با اساسنامه کمیته مغایرت داشت. برخی می‌خواستند خواسته خودشان را اعمال کنند. IOC همین طور مخالفت خودش را با این آیین‌نامه اعلام کرده بود.

* چرا اساسنامه کمیته در دستور هیات اجرایی نیست؟

مرادی درباره اینکه بحث اصلاحات اساسنامه کمیته به کجا کشیده شد، خاطرنشان کرد: چندین جلسه برگزار شد و مواردی را که در دوره قبل سوءتفاهم شده بود در این کمیسیون بحث شد. حالا این اساسنامه باید به تصویب هیأت اجرایی و مجمع برسد تا بعد IOC‌ آن را تصویب کند. یکی از وظایف هیأت اجرایی همین است اما نمی‌دانم چرا تاکنون این موضوع در هیأت اجرایی مورد بحث قرار نگرفته است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه خادم به عنوان رئیس کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی اساسنامه را به هیأت اجرایی داده، تصریح کرد: هیأت اجرایی باید برای خودش احترام قائل شود و موضوع را بررسی کند اما نمی‌دانم چرا فرصت سوزی می‌کنند؟ آیا نمی‌خواهند مشکلات حل شود؟ این یک ایراد است. دیروز هم باید این اساسنامه بررسی می‌شد. در جلسه‌ای که وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌ها داشت یکی از بندهای مورد تصویب اصلاح اساسنامه کمیته و فدراسیون‌ها ظرف سه ماه آینده بود.

عضو کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که کمیته اعلام کرده با توجه به نامه IOC حساسیت روی فدراسیون‌هاست یادآور شد: ما مدت‌ها وقت گذاشتیم تا اساسنامه اصلاح شود. بیانیه‌ای هم که صادر شد این بود که اساسنامه کمیته هم ظرف سه ماه اصلاح شود و به تأیید مراجع بین‌المللی برسد اما کمیته اجازه نمی‌دهد این موضوع بررسی شود. فدراسیون‌ها که طبق روال کار خودشان را انجام می‌دهند. کمیته هم باید کارش را انجام دهد. اگر مشکلی نیست چرا اساسنامه را به IOC نمی‌فرستند؟

* شاید فدراسیون جهانی صلاح ندانسته به ما نامه بزند

مرادی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا از سوی مراجع بین‌المللی به شما هم نامه‌ای ارسال شده یا خیر، تصریح کرد: نامه از IOC به کمیته‌های ملی المپیک کشورها فرستاده شده و این روالی است که هر چهار سال بعد از المپیک انجام می‌شود و فقط مختص ایران یا یک فدراسیون خاص نیست. اگر فدراسیون‌های بین‌المللی نیازی داشته باشند خودشان به فدراسیون های ملی نامه می‌زنند که به ما نامه‌‌ای ارسال نشده است و شاید لازم ندیدند برای ما چنین نامه‌ای ارسال کنند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: کمیته هم نمی‌تواند ما را مجبور کند که اساسنامه‌مان را اصلاح کنیم. آنها نمی‌توانند از برگزاری انتخابات ممانعت کنند بلکه می‌توانستند با تعامل مشکلات را حل کنند. شاید فدراسیون بین‌المللی ترجیح داده برای برخی فدراسیون‌های ملی چنین نامه‌ای را ارسال نکند. ما روال عادی خودمان را طی می‌کنیم. کمیته هم باید وظایف خودش را انجام دهد و بار این کار را روی دوش فدراسیون‌های ملی نیندازد و حساسیت ایجاد نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس