دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته بین‌المللی المپیک فدراسیون های جهانی را موظف به پیگیری اصلاح اساسنامه فدراسیون ها کرده است و نه کمیته ایران.

به گزارش مشرق، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان نشست هیات اجرایی این کمیته درخصوص نامه کمیته بین المللی المپیک گفت: من معتقدم که متن این نامه باید منتشر شود چراکه در نامه صراحتا به سابقه المپیک 2012 ارجاع داده شده است. در این مدت سوء تفاهم‌هایی مطرح شده که در جهت رفع آنها صحبت می‌کنم. در متن نامه ذکر شده "پیرو توافق هیات اجرایی قبل مبنی بر اصلاح اساسنامه باید نتیجه اعلام شود" و IOC بر این تاکید داشته است ولی طوری القا شده است که انگار کمیته مخالف دولت است.

وی در ادامه افزود: نامه IOC از طرف رئیس کمیته ملی المپیک در اختیار گودرزی قرار گرفت و وزیر ورزش نیز کار عاقلانه‌ای انجام داد و جلسه ای را با روسای فدراسیون ها برگزار کرد. متن این نامه کاملا مشخص است و وزارت ورزش هم باید همین تدبیر را انجام می داد.

شهنازی تصریح کرد: درحال حاضر مسیر خوبی برای حل این مشکل دنبال می شود و وزیر هم همین مسیر را دنبال می کند و در حال حاضر فدراسیون هایی که اساسنامه آنها اصلاح شده می توانند انتخابات خود را برگزار کنند. کمیته بین المللی المپیک فدراسیون های جهانی را موظف به پیگیری اصلاح اساسنامه فدراسیون ها کرده است و نه کمیته ایران، حتی اول نامه های فدراسیون های جهانی به برخی از فدراسیون های ایران رسید و بعد نامه IOC به کمیته. IOC در متن نامه خود به کلمه توافق اشاره کرده است که این توافق به پیش از المپیک 2012 با هیات اجرایی برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: این نامه نگاری‌های فقط برای ایران نیست بلکه کمیته بین المللی المپیک در قالب برنامه 2020 اصلاح اساسنامه فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک کشورها را با سیاست خود و تطبیق آنها را در دستور کار قرار داده است. ما باید مراقب باشیم که کشور ما شبیه کویت نشود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآور شد: در تمام این دوران‌ها دولت کمک کرد و ما نیز بارها در مکاتبات خود با دکتر نوبخت و جهانگیری مراتب قدردانی و تشکر خود را اعلام کردیم. ما داخل نظام هستیم و علیه وزارت ورزش نیستیم. این توضیح را باید بدهم که کار ما در جهت دفاع از کیان ورزش کشور است و بخشی از آن را ما و بخشی از آن را وزارت ورزش انجام می دهد. درکل باید بگویم موضع گیری کمیته ملی المپیک ایران در این موضوع دفاع از ورزش کشور است و کاری می کنیم که به اتفاق وزارت ورزش اساسنامه فدراسیون‌ها طبق اساسنامه فدراسیون های جهانی و منشور المپیک اصلاح شود.

شهنازی در پاسخ به این سوال که ایا IOC بر اصلاح اساسنامه کمیته ایران تاکید داشته است، گفت: درحال حاضر حساسیت اصلی آنها روی فدراسیون ها است و خروجی جلسه وزیر ورزش و فدراسیون ها نیز هیمن موضوع است. تا اینجای کار هم مطمئنا اگر هنوز برخی فدراسیون های المپیکی نامه ای نرسیده است، به زودی نامه ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: در نامه IOC به ایران نوشته شده که اساسنامه مشترک را قبول نداریم به همین دلیل هم IOC درخواست پیگیری به تک تک فدراسیون های بین المللی را داده است.این نکته را باید به یاد داشته باشیم که کمیته ملی المپیک حق هیچ دخالتی در امور اساسنامه فدراسیون ها ندارد و فقط می تواند نظارت داشته باشد. عاقلانه ترین کار این است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون ها در کنار هم باشند و فدراسیون ها مصوبات لازم را از فدراسیون های جهانی بگیرند.

شهنازی با اشاره به تاکید هیات اجرایی بر قدردانی از وزارت ورزش در برگزاری جلسه با فدراسیون های ورزشی گفت: هیات اجرایی از دولت و نماینده آن یعنی وزارت ورزش قدردانی می کند و امیدواریم فدراسیون ها به هر شکل ممکن اساسنامه ها را به فدراسیون های جهانی ارسال و تائیدیه آن را بگیرند و ماهم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

شهنازی درخصوص خزانه دار کمیته گفت: قرار بود در اولین جلسه بعد از المپیک موضوع خزانه دار در هیات اجرایی برررسی شود و در جلسه آینده در این خصوص تصمیم می‌گیریم. سریعترین راه در این زمینه معرفی سرپرست است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس