کد خبر 642512
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

سرپرست فدراسیون هندبال گفت: وزیر ورزش روی اصلاح اساسنامه فدراسیون با حفظ استقلال تاکید زیادی داشت.

به گزارش مشرق، عباسعلی اکبری در خصوص جلسه وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: این جلسه به درخواست فدراسیون‌ها برگزار شد و در خصوص بحث دخالت دولت در کار فدراسیون‌ها صحبت‌هایی مطرح شد. بعد از المپیک لندن تا کنون بیش از 40 انتخابات در فدراسیون‌های مختلف ورزشی برگزار شده و دولت کمترین نقش و دخالت را در آنها داشته است و یا بهتر بگوییم دولت هیچ دخالتی در این انتخابات نداشته است.

وی ادامه داد: برخلاف صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، دولت هیچ گونه دخالتی در کار فدراسیون‌ها ندارد بلکه با توجه به اینکه ما یک نهاد غیردولتی هستیم بودجه‌ای را در قالب حمایت به ما می‌دهند که این بودجه از طریق وزارت ورزش به فدراسیون‌ها داده می‌شود. دولت باید روی پولی که به وزارت ورزش می‌دهد، نظارت داشته باشد و نام این کار دخالت نیست. بلکه نظارت بر مسائل مالی است.

سرپرست فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: گاهی ما سؤال می‌کنیم که چرا دولت نظارت و دخالت نکند. زمانی که فدراسیونی موفق می‌شود، شادی آن موفقیت برای تمام خانواده آن رشته ورزشی است، اما وقتی که ناکام می‌شود، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد. شاید ما خودمان هم از این موضوع ناراحت باشیم اما به هر حال تاکنون دخالتی صورت نگرفته بلکه برخی مواقع ما از دولت یاری خواسته‌ایم. نقش دولت نقش حمایتی بوده و بحث‌های غیر از این درست نیست. حتی شاهد بودیم برای انتخاب میزبان المپیک رؤسای جمهور کشورها وارد عمل می‌شوند بنابراین نقش دولت‌ها در برگزاری مسابقات بین‌المللی هم مشهود است. در ایران هم به این شکل است.

اکبری با اشاره به اصلاح اساسنامه فدراسیون با حفظ استقلال فدراسیون تصریح کرد: وزیر ورزش هم روی این موضوع تاکید زیادی داشت. در حال حاضر ما به عنوان فدراسیون هندبال ایران هیچ مشکلی با فدراسیون جهانی نداریم.

وی در خصوص کاهش تعداد تیم‌های متقاضی برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: وقتی لیگ طولانی شود، تیم‌ها برای ادامه کار دچار مشکل می‌شوند. در زمانی که من کار را در دست گرفتم بحث رقابت‌های لیگ برتر را هم پیگیری کردم تا در زمان مقرر آغاز شود. اما برخی‌ها فقط به تعویق افتادن مسابقات را دیدند و خبری از درخواست باشگاه‌ها ندارند. پیشنهادات باشگاه‌ها را بررسی کرده و با تعدادی از آنها موافقت کردیم و نتیجه‌اش این شد که لیگ به تعویق بیفتد. باشگاه‌ها از ما خواستند که کمی به آنها زمان بدهیم اما برخی رسانه‌ها صحبت‌هایی را مطرح کردند که چندان درست نبود.

سرپرست فدراسیون هندبال در مورد شرایط ملی‌پوشان برای حضور در لیگ برتر گفت: ما با مسئولان باشگاه‌ها صحبت کردیم تا بازیکنان ملی‌پوش را جذب کنند چرا که آنها سرمایه‌های کشور هستند. از طرفی باشگاه‌ها شرایط خاص خود را دارند و نمی‌توان آنها را مجبور کرد. برای مثال باشگاه شهرداری ارومیه اعلام کرد که ما با حدود 50 میلیون تومان بازیکن خارجی جذب کردیم و نمی‌توانیم از وجود ملی‌پوشان استفاده کنیم. باز هم از باشگاه‌ها درخواست می‌کنم که با بازیکنان به توافق برسند چرا که لیگ موتور محرک فدراسیون است و سرمایه‌های هندبال باید حفظ شود.

اکبری در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی وجود دارد که برخی تیم‌ها در اواسط فصل از مسابقات کناره‌گیری نکنند،‌ اظهار داشت: شرایط خاص است. ما باشگاه نداریم بلکه همه تیم‌ هستند. ما تمهیدات خاصی اندیشیده‌ایم و به امید خدا تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتر از سال‌های گذشته باشد. ضمن اینکه تلاش کرده‌ایم لیگ طولانی نباشد تا تیم‌ها از حضور در مسابقات انصراف ندهند. تیم منیزیم فردوس سال گذشته قهرمان شد اما شرایط مالی به آنها اجازه نداد که در رقابت‌های پیش رو حضور پیدا کنند و این شرایط برای خیلی از تیم‌ها وجود دارد به همین دلیل من خودم با مسئولان استان‌های مختلف صحبت کرده‌ایم تا شاید بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس