شرکت های گردشگری مصر روز پنجشنبه اعلام کردند که پروازهای عمره خود را به دلیل افزایش عوارض روادید از سوی عربستان، به سوی سرزمین وحی به حال تعلیق در آورده اند.

به گزارش مشرق، شرکت های برگزار کننده سفرهای حج و عمره مصر به تصمیم عربستان در افزایش عوارض صدور روادید ورود أتباع خارجی به این کشور معترض هستند؛ چرا که عربستان عوارض ورود به خاک این کشور را به رقم 2 هزار ریال سعودی (533 دلار) افزایش داده است.
 
شریف سعید رئیس کمیته گردشگری مذهبی اتاق آژانس های مسافرتی مصر در این باره گفت: شرکت های گردشگری مصری تاکنون هیچ گونه قراردادی را با نمایندگان عربستانی خود عقد نکرده اند.
 
سعید به آناتولی گفته است که دلیل این امر را افزایش عوارض جدیدی می داند که عربستان برای کسانی وضع کرده که قصد دارند برای دومین بار حج عمره را به جای آورند.
 
وی ادامه داد؛ مقام های عربستانی صدور روادید عمره را برای همه کشورها به مدت یکماه و پس از امضای قرارداد با این کشورها به تعویق انداخته اند.
 
این مقام مسؤول در آژانس گردشگری مصر تأکید کرد که اتاق گردشکری مصر رایزنی خود با طرف عربستانی را برای بررسی این تصمیم سعودی و ساز وکارهایی که می توان برای مشتاقان حج عمره به کار گرفت، ادامه خواهد داد.
 
در همین حال و بر اساس آخرین گزارش وزارت گردشگری مصر، شمار عمره گزاران سال گذشته این کشور از مرز یک میلیون نفر گذشت و به رقم یک میلیون و 300 هزار نفر رسید.
 
سعید یادآور شد که این تصمیم عربستان منجر به کاهش شمار عمره گزاران مصری خواهد شد؛ چرا که مصری ها 40 درصد مجموع کل عمره گزارانی را تشکیل می دهند که چندین بار مراسم عمره را به جای می آورند.
 
شهروند دیگر مصری نیز به خبرگزاری ترکیه ای گفت: در سال های گذشته، هزینه روادید عمره تنها 250 ریال عربستان (66 دلار) بوده است.
 
یک نماینده آژانس گردشگری دیگر مصر نیز تأکید کرد که قیمت عمره در مصر پیش از صدور هزینه روادید عمره، به دلیل رشد قیمت ریال عربستان در برابر پوند مصر، 25 درصد افزایش یافته بود.
 
مصر نخستین کشوری نیست که پروازهای خود به عربستان را به دلیل عوارض سنگین عمره تعلیق می کند. یکشنبه همین هفته نیز اتحادیه ملی آژانس های مسافرتی مغرب، سفر عمره را تحریم کرد.
 
کاهش قیمت نفت و نیز دیگر مسایل پیشروی عربستان، مردادماه گذشته شورای وزیران این کشور را واداشت تا برای مقابله با کاهش درآمدها و تأمین کسری بودجه اش، هزینه روادید ورود و خروج به کشور را افزایش دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس