وزیر بهداشت با اشاره به میزان تجهیزات خریداری شده در طول عمر دولت یازدهم گفت: طی این مدت 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و تحویل بیمارستان‌ها شده است که در این میان در توزیع این تجهیزات بی عدالتی وجود دارد، چرا که تجهیزات مورد نظر در بین مناطقی توزیع شده است که زیرساخت‌های مورد نظر یعنی بیمارستان وجود دارد.

به گزارش مشرق، حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی ماهنشان با اشاره به حضور خود در شهر ماهنشان، از جمله شهر دندی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در این شهر بیمارستانی هم در این شهر وجود دارد که به لحاظ تجهیزات بیمارستانی کامل نیست و باید کامل شود.

وی افزود: امکانات مورد نیاز تصویربرداری، آزمایشگاهی و کلینیکی بیمارستان رازی باید تامین شود، تا مردم علاقمند به استفاده از تجهیزات این بیمارستان از خدمات آن بهره‌مند شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستور داده شده برای تامین نیازهای تجهیزاتی و فضایی در بیمارستان رازی ماهنشان و همچنین احداث مرکز جامع سلامت در شهر دندی ابراز امیدواری کرد، کارهای ساختمانی مورد نیاز قبل از آغاز فصل سرما عملیاتی شود تا اگر دفعه بعد به این منطقه سفری انجام شود، رضایتمندی بیشتری را از مردم شاهد باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مسؤولان محلی باید همراهی لازم را برای تحقق قول‌های داده شده به مردم در این منطقه انجام دهند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تمهیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا گفت: با تجربه کسب شده و همچنین آموزش‌های لازم ارائه شده آمادگی مردم و مسؤولان برای مقابله با این بیماری افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تهیه دارو و واکسن مورد نیاز برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا گفت: آنچه که مهم است و باید عمل شود این است که افراد مسن 60 سال به بالا، زنان باردار، بیماران تنفسی و دارای نقص ایمنی باید واکسن تزریق کنند، کما اینکه زمان برای تزریق واکسن هم در آستانه پایان است و تزریق واکسن مورد نظر باید تا پایان مهر ماه انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده به منزله عدم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیست، ادامه داد: با پیش‌بینی‌های مورد نظر احتمال ابتلا به بیماری و همچنین شدت بیماری کاهش می‌یابد.

وی  با اشاره به میزان تجهیزات خریداری شده در طول عمر دولت یازدهم گفت: طی این مدت 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و تحویل بیمارستان‌ها شده است که در این میان در توزیع این تجهیزات بی عدالتی وجود دارد، چرا که تجهیزات مورد نظر در بین مناطقی توزیع شده است که زیرساخت‌های مورد نظر یعنی بیمارستان وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مناطق برخوردار از زیرساخت‌های درمانی از امکانات و تجهیزات خریداری شده بهره بیشتری برده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه توسعه تخت‌های پیش‌بینی شده برای مناطق محروم است، ابراز امیدواری کرد: این اقدامات به بهره‌مندی مناطق محروم کمک شایان توجهی می‌کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر مضر بودن روغن پالم در صورت استفاده زیاد ابراز کرد: ورودی روغن پالم بعد از استقرار دولت یازدهم از 500 هزار تن قبل از استقرار این دولت به 400 هزار تن کاهش یافته است.

وی با تقدیر از دستور رئیس جمهور برای کاهش مصرف روغن پالم افزود: روغن پالم انواع مختلف دارد که برخی از آن‌ها بسیار خوب و گران قیمت است.

وی با اشاره به اینکه در آغاز نوع نامناسب روغن پالم به کشور وارد می‌شد، تاکید کرد: مصرف زیاد هر روغنی از جمله روغن پالم زیان‌آور است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس