تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه عاشورا برای تحول‌آفرینی در بشریت و اصلاح شرایط اجتماعی زندگی انسان معاصر باقی خواهد ماند، انقلاب اسلامی را نسخه‌ای از تحول بر اثر عاشورا توصیف کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار داشت: عاشورا فقط برای اصلاح امور اجتماعی سال 61 نبود؛ با عاشورا قرار است تا زمین زمین است و تا زمان زمان است، شرایط اجتماعی زندگی انسان و انسان معاصر اصلاح شود.

وی بابیان اینکه هدف از قیام سیدالشهدا(ع) امربه‌معروف و نهی از منکر بود، گفت: سیدالشهدا(ع) شب عاشورا از دشمن مهلت گرفت تا آن شب را به اقامه نماز و قرائت قرآن و مناجات با خداوند بگذراند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: روز عاشورا قرار است حماسه بزرگی در تاریخ حیات انسان رقم بخورد که برای همه تاریخ بشریت درس چگونه زیستن و چگونه مردن، آزادگی، خداپرستی و بندگی، دفاع از دین و ارزش‌های الهی، بصیرت، توکل بر خدا و صبر و تسلیم در برابر تصمیم حضرت حق باشد.

رئیسی بابیان اینکه عاشورا تابلوی بایدونباید الهی پیش روی انسان است، گفت: انسان باید با تصمیم حق زندگی کند و مقابل ظلم عکس‌العمل نشان دهد و مقابل بیداد فریاد بزند.

وی پیام عاشورا را پیام حزن و اندوه برای همه عالم دانست و افزود: به‌جز ناصبی‌های وهابی که دشمن اباعبدالله(ع) هستند، همه عالم حتی یهودی‌ها و مسیحیان، سیدالشهدا(ع) را دوست دارند و از عاشورا درس آزادگی و درس زندگی می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امام حسین(ع) تا لحظه آخر دشمن را نصیحت می‌کرد، گفت: امام حجت خداست و نمی‌خواهد کسی جهنمی شود و نگاهش به همه عالم نگاه هدایت است و به همین دلیل حتی شمر را در آن لحظات آخر نصیحت می‌کرد که خودش را بدبخت نکند.

رئیسی، انقلاب اسلامی ایران را نسخه‌ای از تحول براثر عاشورا توصیف کرد و افزود: امروز در اقصی نقاط عالم نگاه انسان‌ها به امام حسین(ع) و عاشوراست، زیرا عاشورا قرار است برای تحول بشریت بماند چراکه انسان‌ها با عاشورا متحول می‌شوند.

وی بابیان اینکه صفحه نورانی عاشورا حماسه‌آفرینی عباس(ع) و علی‌اکبر(ع) و اصحاب سیدالشهدا بود، افزود: جنایات هولناک رخ‌داده در روز عاشورا صفحه سیاه عاشوراست که در هیچ ضابطه‌ای نمی‌گنجد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: تا زمین زمین و زمان زمان است بر سر و سینه می‌زنیم و درس مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی مقابل خودخواهان و مستکبرین، عبودیت و بندگی، وفاداری به دین و امربه‌معروف و نهی از منکر تا پای جان را از عاشورا فرامی‌گیریم.

این مراسم با مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت و سینه‌زنی عاشقان اهل‌بیت(ع) ادامه یافت و همچنین زائران و مجاوران حاضران در مراسم مهمان خوان کرم حضرت رضا(ع) بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس