رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه که صورت دین را احیا و تضمین کرد عاشورا بود، همه ویژگی‌های سیر و سلوک انسان به حق در عاشورا نقش بسته است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: عاشورا نقطه عطفی در تاریخ حیات انسان است که اگر نبود از دین جز صورت و شکلی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: آنچه که صورت دین را احیا و تضمین کرد عاشورا بود، همه ویژگی‌های سیر و سلوک انسان به حق در عاشورا نقش بسته است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) افراد بسیاری را هدایت کردند، متذکر شد: نقش ائمه اطهار(ع) هدایت مردم است.

رئیسی با بیان اینکه توجه به زندگی و معیشت و ویژگی‌های اخلاقی مردم در میان ائمه اطهار(ع) موج می‌زند، اضافه کرد: ابی‌عبدالله برای بشر در استکبارستیزی، مقاومت، صبر و ایستادگی در مقابل دشمنان الگو محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن، دشمن است و امام حسین(ع) درس دشمن‌ستیزی به مردم می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی، عاشورا را درس دشمن‌ستیزی برشمرد و یادآور شد: پیام عاشورا برای احیای دین و بشر معاصر است.

رئیسی با تأکید بر اینکه عاشورا به مردم پیام ایستادگی مقابل دشمنان را  می‌دهد، اظهار داشت: خدا را شکر که انقلاب اسلامی با محوریت عاشورا بود.

وی خطاب به خادمان حرم مطهر رضوی تبیین کرد: مهم‌ترین خدمت به حرم مطهر قرب به امام رضا(ع) است، بر این اساس، چرا مردم خادمان حرم مطهر را می‌بینند از آنها درخواست می‌کنند، حاجتشان را به امام رضا(ع) منتقل کنند؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس