کد خبر 631560
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله خزعلی ‌از عالمانی بودند که در شرایط مختلف سیاسی در کشور حرکت با بصیرت و زمان شناسانه انجام دادند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش ملی «آیت بصیرت» اظهار داشت: ادای حق نسبت به علما با این جلسات و بزرگداشت‌ها امکانپذیر نیست اما فرصتی مغتنم است که سخنانی درباره این عالمان صالح بیان شود و آیت الله خزعلی نیز از عالمانی بودند که در شرایط مختلف سیاسی در کشور حرکت با بصیرت و زمان شناسانه انجام دادند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ویژگی‌های آیت الله خزعلی می‌تواند درسی برای جوانان باشد، خاطرنشان کرد: سنگ زیربنای اندیشه این عالم بزرگوار بر محور خداخواهی و اخلاص بوده و این ویژگی ایشان سبب شده بود که در همه امور خدا را می‌دیدند و حرکت‌های ایشان نیز خداگونه بوده است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) حقیقت علم را در عبودیت می‌دانند و در دنیا خیلی افراد ادعای دانشمندی دارند اما ملاک دانش و دانشمندی بنا بر سخن امام صادق(ع) عبدتر بودن در عرصه عبودیت است و این شاخصی برای میزان دانش است و امور دیگر همه قیل و قال است.

رئیسی با بیان اینکه شاخص برای کمال افراد حضور در عرصه عبودیت و بندگی است، عنوان کرد: این شاخص به کسب دانش جهت می دهد و آیت الله خزعلی مصداق کسانی که تبلیغ رسالت الهی را می‌کنند بودند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیات قرآن گفت: در آیات قرآن به انسانها تاکید شده که اگر چیزی را نمی‌دانید از اهل ذکر بپرسید زیرا کسی که اهل علم و دانش و فرهیختگی باشد خود را از خشیت الهی دور نمی‌بیند و این خشیت سبب می‌شود از هیچ قدرتی نهراسید و روحیه آیت الله خزعلی نیز همین گونه بوده است.

وی با اشاره به شخصیت آیت الله خزعلی، عنوان کرد: آیت الله خزعلی قبل انقلاب موضع شان مانند امام خمینی مبارزه با «انکر منکرات» که حکومت ستمشاهی است بوده و بعد انقلاب نیز موضع ایشان دفاع از انقلاب بوده و در این راه سر از پا نمی‌شناختند.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: آیت الله خزعلی تاکید بسیار بر دفاع از دین، مشخص کردن نقطه‌های فساد و آگاه کردن مردم داشتند و وظیفه خود را حضور با بصیرت در عرصه انقلاب می‌دانستند و بصیرت به معنی چشم دل است کسی که بصیرت ندارد مقصد را نمی‌شناسد و راه و راهبر را نیز درست تشخیص نمی‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آیت الله خزعلی ارادت ویژه نسبت به مقام معظم رهبری داشتند، افزود: ایشان نسبت به زمان شناسی و دشمن شناسی احساس مسئولیت زیادی داشتند و آینده سازان باید ایشان را الگو خود در عرصه ولایت مداری قرار دهند، امروزه رهبر تاکید زیادی بر حفظ خط مقاومت و مبارزه با جریان استکبار دارند زیرا اگر خط مقاومت بشکند تمام مسلمانان در خطرند.

وی با بیان اینکه آیت الله خزعلی حتی در روزهای آخر عمر خود نیز تاکید بر پشتیبانی از رهبر داشتند، عنوان کرد: امروزه گرفتار جاهلیت مدرن هستیم؛ مواضع همان جاهلیت قدیم است اما به صورت مدرن جلوه کرده و خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس جهل زدایی کرده و بیداری اسلامی در سراسر جهان به برکت خون شهداست.

رئیسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره بصیرت خاطرنشان کرد: مهم‌ترین امتیاز عاشورائیان این بود که بصیرتشان بر شمشیرهایشان حکمرانی می کرد و این یعنی راه و رهبر را می شناختند.

تولیت آستان قدس رضوی در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی آیت الله خزعلی،گفت: توسل و تمسک به قرآن، توجه به حفظ نهج البلاغه، نظم زیاد در امور و خداترسی از ویژگی‌های بارز این عالم انقلابی بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس