همزمان با آئین‌های عزاداری روز نهم ماه محرم در اردبیل، نماز ظهر تاسوعا در مساجد و اماکن عمومی اردبیل با شکوه هرچه تمام‌تر برپا شد.

 به گزارش مشرق، در راستای احیاء عزاداری اصیل و حسینی و ترویج فرهنگ عاشورا در اردبیل، نماز ظهر تاسوعا امروز سه شنبه با حضور عزاداران و مردم اردبیل در سراسر این استان برپا شد.

دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در اردبیل که از صبح تاسوعا با شور و شعور حسینی به اجرای آئین های عزاداری مشغول بودند، ظهر امروز با صفوف به هم فشرده در صف های نماز ایستادند تا به ندای حضرت خود پاسخ داده باشند.

عزاداران حسینی با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا ضمن عزاداری و سینه زنی در زمان اذان ظهر نماز باشکوه ظهر تاسوعا را به صورت جماعت و با حضور هزاران حسینی برگزار کردند.

نماز ظهر تاسوعا در اردبیل علاوه بر مساجد، تکایا، حسینیه، امامزاده ها و بقاع متبرکه در چند نقطه عمومی شهر اردبیل نیز برگزار شد.

امروز همزمان با روز تاسوعا صدها هزار نفر از مردم اردبیل آئین سنتی شمع گردانی را برای نشان دادن ارادت به علمدار و سقای کربلا حضرت عباس (ع) برگزار می کنند.

در این آئین هر فرد ۴۱ شمع را برای سرسپردگی و دلدادگی به سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و اهل بیت و نیز برای برآوردن حاجاتشان در ۴۱ مسجد روشن می کنند.

شمع گردانان امروز در زمان اذان ظهر به مانند سال های اخیر صف های نماز جماعت در مساجد را گسترده و فلسفه عاشورا بویژه به فلسفه احیا نماز تاکید کردند.

برگزاری نماز ظهر تاسوعا و شهر عاشورا به عنوان یکی از ضرورت های ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه طی سال های اخیر تاکید گسترده ای شده و در این راستا در استان اردبیل نیز برنامه های مختلفی برگزار می شود.

قرار است نماز ظهر عاشورا نیز در چندین نقطه شهر اردبیل و با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس