حجت‎الاسلام کاظم صدیقی با تبیین فضائل حضرت علی اکبر(ع)، جوانان حماسه‌ساز عاشورا را الگوی جهاد اکبر و زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه معرفی کرد.

 به گزارش مشرق، به‌ مناسبت ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان، امام حسین(ع) و اصحاب باوفای ایشان، دومین شب از مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام، امشب 18 مهرماه مصادف با شب هشتم از ماه محرم با حضور حضرت آیت‎‌‎الله خامنه‌‎ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور برگزار شد.

حجت‎الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعۀ موقت تهران در این مراسم در سخنانی به تبیین فضائل حضرت علی اکبر(ع) پرداخت و گفت: جوانان حماسه‌ساز عاشورا الگوی جهاد اکبر و زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خوب بودن مردم به تنهایی کافی نیست و باید مدیران نیز سالم داشته باشند، اظهار کرد: ما مدیرانی در طراز حکومت حضرت حجت (ع) می‌‎خواهیم و در همین راستا دانشگاه‎ها و حوزه‎ها باید کمر همت ببندند و مدیرسازی و کادرسازی را با قوت هر چه بیشتر جلو ببرند.

حجت‎الاسلام صدیقی با بیان اینکه حضرت یوسف (ع) الگوی مدیریتی ماست، گفت: این پیغمبر هم دوران قطحی، هم دوران فراخی را دید و هم برنامه‎‎های آینده را سنجید، به بیان دیگر، سورۀ یوسف سورۀ مسئولین ماست تا بخوانند و درس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در میان تمام عاشقان و عارفان، هیچ کسی به کربلایی‎ها نمی‎رسد، امام حسین(ع) یک نفر نیست، بلکه او تمام انبیاء و اولیای الهی است، به عبارت دیگر، تمام قدسیان عالم در وجود امام حسین(ع) خلاصه شده است.

حجت‎الاسلام صدیقی با بیان اینکه راه رسیدن به امام زمان (عج) با جان‎‎فشانی است، گفت: باید صحنۀ دانشگاه صحنۀ مسابقه در حرکت به سوی جبهه‎ها باشد، نه در جبهۀ نظامی صرف، بلکه امروز در جبهۀ اقتصادی، مقولۀ اقتصاد مقاومتی همت بالایی مقاومت اقتصادی را می‌‎طلبد.

در این مراسم که پس از نماز و مغرب و عشاء در حسینیۀ امام خمینی(ره) برگزار شد، سیدمحمد عاملی و سعید حدادیان مداحان اهل‎‌‎بیت(ع) به مدیحه‎‎سرایی پرداختند.

برنامه‌ عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در حسینیه‌ امام خمینی(ره) 17  آبان‎ماه (شب هفتم) تا شب دوازدهم محرم 1438 (پنجشنبه 22 مهر) به‌ مدت 6 شب برگزار می‌شود، همچنین احکام شرعی هر شب قبل از اذان مغرب توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس