کد خبر 641822
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

یک منبع نظامی سوریه گفت: تحولات سیاسی و میدانی سوریه، روسیه را بر آن داشته که در برهه پیش رو حملات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها در مناطق مختلف سوریه را شدت بخشد.

 به گزارش مشرق، در سایه نبرد دیپلماتیک و سیاسی شدت گرفته بین روسیه و محور غربی در شورای امنیت، درگیری‌ها بین ارتش سوریه و متحدانش با گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف دیر الزور، قنیطره، ریف درعا، محله‌های شرقی حلب و برخی مناطق حومه حلب و حماه ادامه دارد.

ارتش سوریه چند روز پیش چندین روستای مهم در حومه حماه از جمله الشعثة،  الجنینة، الطلیسیة، خنیفیس، خفسین، رأس العین و تل اسود را از تروریست‌ها بازپس گرفت.

رسانه‌های سعودی و حامی رژیم آل سعود مثل روزنامه عکاظ نیز نتوانستند پیشروی‌های ارتش سوریه و مقاومت در حومه حماه را نادیده بگیرند و  علت این شکست را اختلافات درونی بین گروه‌های تروریستی در این منطقه خواندند.

یک منبع نظامی سوریه با بیان اینکه ارتش سوریه با عملیات اخیر خود در حومه حماه تروریست ها را کاملاً درو کرده گفت: شمار زیادی از تروریست‌ها در روستاهای آزاد شده و دیگر مناطقی که برای آزادسازی آن تلاش می‌شود به هلاکت رسیدند، بخصوص که نیروی هوایی روسیه نیز در مدت اخیر حملات خود را شدت بخشیده است.

این منبع درباره آنچه که در پایگاه حمیمیم واقع در شهر جبله در استان لاذقیه سوریه می‌گذرد گفت: روسیه با هماهنگی دولت سوریه تصمیم گرفته تعداد پروازهای خود را در آسمان را سوریه بیشتر کند.

وی افزود: وضعیت تحولات سیاسی و میدانی، روسیه و سوریه را بر آن داشته که در مناطق شمال سوریه در حلب و حماه و جنوب در قنیطره، درعا و برخی مناطق ریف دمشق پروازهای خود را بیشتر کند.

این منبع اظهار داشت: بنا به تاکید اهالی شهر ساحلی جبله هواپیماهای روسی یکسره در آسمان این منطقه پرواز می‌کنند و اوضاع با قبل فرق کرده، آنها هر نیمه شب صدای هواپیماهایی را که از فردوگاه حمیمیم بلند می‌شوند می‌شنوند در حالی که پیش از این به ندرت چنین امری اتفاق می‌افتاد.

برخی ناظران معتقدند بنا به تاکید منابع نظامی و گواه اهالی شهر جبله، روسیه تصمیم گرفته با تشدید حملات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها در خاک سوریه دستاوردهای میدانی جدیدی را به نفع دولت سوریه محقق کند آن هم در شرایطی که جامعه بین المللی از پذیرش هر طرح منطقی برای حل سیاسی بحران سوریه سرکشی کرده و به حمایت از تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

به معنای دیگه ناکامی جامعه بین المللی در دستیابی به راه حلی برای حل بحران سوریه به اشتعال بیش‌تر جبهه های داخلی نبرد در سوریه منجر می‌شود بخصوص از طرف روسیه که بیش از پیش بر یکسره کردن کار تروریست‌های مورد حمایت قدرت های بین المللی اصرار دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    دمشون گرم نباید به شیطان باج داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس