کد خبر 641775
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جان کریروز یکشنبه با ولیعهد سعودی و وزیر خارجه این کشور گفتگو کرده و نگرانی عمیق واشنگتن از حمله هوایی جنگنده های سعودی به یک مراسم عزاداری در یمن را اعلام کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، حمله جنگنده های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی که روز شنبه به یک مراسم عزاداری در یمن انجام شده، مقامهای آمریکایی را بر آن داشته است تا نسبت به ادامه حمایت از رژیم سعودی در تجاوز 18 ماه گذشته به یمن تجدیدنظر کنند.

جنگنده های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی با حمله به مردمی که برای عزاداری جمع شده بودند، حداقل 140 نفر را به شهادت رساندند.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور گفتگو کرده است. وی از تعهد سلمان برای انجام تحقیقات فوری در خصوص این حمله هوایی، استقبال کرده است.

جان کری از سلمان خواسته است تا گامهای لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه اتفاقات اتخاذ کند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 6600 نفر که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند، از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 میلادی تاکنون جان خود را از دست داده اند.

عربستان سعودی با موج انتقادات بین المللی به خاطر تجاوز به یمن روبرو شده است. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بارها به اهداف غیر نظامی حمله کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس