کد خبر 640480
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

رادیو آزاد اروپا با بیان اینکه برنده جایزه صلح نوبل امروز مشخص خواهد شد گزارش داد که دیپلماتهای دخیل در توافق هسته‌ای ایران، یک فعال روسی و یک زن ایزدی از شانسهای اصلی امسال هستند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری رادیو آزاد اروپا با اعلام اینکه امروز هفتم اکتبر برنده جایزه صلح نوبل اعلام خواهد گزارش داد که دیپلماتهای دخیل در توافق هسته ای ایران، یک فعال روسی حامی مهاجران و پناهجویان و یک زن ایزدی که مدتی در دست تروریستهای داعش اسیر بود از شانسهای اصلی جایزه صلح نوبل امسال هستند.

این گزارش افزود: اگر دستاوردهای دیپلماتیک جایزه امروز را ببرد بی شک جان کری و محمد جواد ظریف وزرای خارجی آمریکا و ایران برندگان جایزه صلح نوبل هستند.

با این وجود، تمرکز بر میلیونها پناهجو که از جنگ سوریه، افغانستان و جاهای دیگر به مناطق دیگر سرازیر شده اند و تلاش افراد و فعالان برای دفاع از آنها نیبز ممکن است در بردن این جایزه نقش مهمی ایفا کند.

فعال روسی با نام سوتلانا گانوشکینا یکی از این افراد است که به مدت یک دهه در زمینه مهاجران و پناهجویان کار میکند و از سال گذشته به دلیل سیل پناهجویان فعالیت این فرد بسیار دیده شده است.

همچنین یک زن کرد ایزدی نیز که مدتها برده تروریستهای داعش بود نیز در میان 376 نامزد دیگر برای بردن جایزه صلح نوبل در سال 2016 است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس