یک کارشناس امور خاورمیانه تأکید کرد که دستگاه دیپلماسی و امدادی ایران باید در قبال جنایت عربستان در بمباران مجلس عزا در پایتخت یمن اقدامات لازم را به کار گیرد.

 به گزارش مشرق، «هادی محمدی» کارشناس امور خاورمیانه با تأکید بر اینکه جنایت سعودی در یمن با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب و سازمان ملل اتفاق افتاده است از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خواست تا فشار بین‌المللی را در این جنایت متوجه عربستان سعودی کند.

وی گفت: جنایتی که توسط رژیم آل سعود اتفاق افتاد نه اولین و نه آخرین این دست از جنایت‌هاست. این جنایت به پشتیبانی و حمایتی که آل سعود از سوی آمریکا و غرب و سازمان ملل احساس می‌کند، انجام شده و ادامه نیز خواهد داشت و رژیم سعودی تاکنون بیمارستان‌ها، مدارس و مناطق مسکونی زیادی را بمباران کرده است.

او تأکید کرد: این جنایت اخیر اوج اقدامات شنیعی است که یک کشور می‌تواند انجام دهد.

وی افوزد: حتی شنیده می‌شود که این اتفاق با کمک و اطلاع‌دهی منابع صهیونیستی انجام شده و چون مقامات یمنی در این مراسم حضور داشتند بهترین فرصت برای کشتار دسته‌جمعی مسئولان یمنی بوده است و بنابراین نه تنها این اقدام با حمایت غربی‌ها انجام شده بلکه نقش صهیونیست‌ها نیز در آن دیده می‌شود.

هادی محمدی ادامه داد: نکته مهم‌تر دیگر اینکه این جنایت در ماه محرم الحرام انجام شده؛ ماهی که پیام آن حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است و دستگاههای دیپلماسی باید در این زمینه فعال شوند و در یک رفتار هماهنگ با چین و روسیه یک جو و فشار بین‌المللی علیه آل سعود ایجاد کند.

این کارشناس امور خاورمیانه افزود: دستگاههای امدادی نیز باید وسط کار بیایند و کمک‌های دارویی، غذایی و خدمات پزشکی به مجروحان برسانند. انتقال آن‌ها به داخل کشور برای مداوا از آن‌جایی که در یمن امکانات بیمارستانی‌ها به طور کافی وجود ندارد؛ ضروری است.

محمدی در ادامه گفت: مؤسسات بین‌المللی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور زیر فشار قرار گیرند تا جنایت سعودی را محکوم کنند. دبیرکل سازمان ملل علی رغم اینکه این جنایت را محکوم کرده اما با ادبیاتی گنگ و بدون نام بردن از عربستان سخنی به زبان آورده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس