کد خبر 641142
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

منابع رسانه ای وابسته به گروه تروریستی تکفیری احرارالشام با انتشار تصاویری از کشف آثار باستانی سرقت شده سوریه در یکی از مقرهای گروه جندالاقصی خبر داده است.

گروه جهان مشرق- منابع رسانه ای وابسته به گروه تروریستی تکفیری احرارالشام با انتشار تصاویری از کشف آثار باستانی سرقت شده سوریه در یکی از مقرهای گروه جندالاقصی خبر داده است.

سرقت آثار باستانی سوریه توسط القاعده+عکس

بنابر این گزارش، در تصاویر منتشر شده جعبه های حاوی آثار باستانی به سرقت رفته از محوطه های تاریخی و باستانی سوریه مستقر در استان های حماه و ادلب سوریه بصورت بسته بندی شده و با برچسب های توضیحات به زبان انگلیسی مشخص می باشد. سرقت آثار باستانی و غارت منابع طبیعی کشور سوریه مانند نفت و گاز در مناطق تحت سیطره گروه های تروریستی تکفیری داعش، ارتش آزاد و القاعده یکی از رئوس فعالیت های آنها بوده است. این اقدام با دو هدف مشخص شامل "ثروت اندوزی فرماندهان آنها، تامین هزینه های خرید سلاح و تجهیزات جنگی صورت می گیرد. پیش از این رسانه های ترکیه از انتقال گسترده آثار باستانی سوریه به بازار سیاه دولتی یان کشور خبر داده بودند. گروه های جندالاقصی و احرارالشام هردو وابسته به شبکه القاعده بوده و طی ماه های گذشته بر سر برخی موارد اختلافی وارد نبردهای خونینی علیه یکدیگر شده اند.

سرقت آثار باستانی سوریه توسط القاعده+عکس

سرقت آثار باستانی سوریه توسط القاعده+عکس

سرقت آثار باستانی سوریه توسط القاعده+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس