ده‌ها نفر از اعضای حزب جمهوری‌خواه با صدور بیانیه‌هایی خواستار کنار رفتن ترامپ از نامزدی حزب شده‌اند.

به گزارش مشرق، فشارها بر «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و ده‌ها نفر از هم‌‌حزبی‌های وی او را فاقد صلاحیت نامزدی دانسته‌اند.

درخواست‌ها برای کنار رفتن یا کنار گذاشتن ترامپ پس از آن آغاز شد که روزنامه واشنگتن ویدئویی قدیمی را منتشر کرد که این میلیاردر نیویورکی در آن با الفاظی مستهجن به صحبت در مورد زنان پرداخته و از تجربه خودش در ارتباط با زنان متاهل می‌گوید.

در پی انتشار این ویدئو که بسیاری از مقامات و شخصیت‌های آمریکایی آن را «شرم‌آور» خوانده‌اند، لیست بلندبالایی از اعضای حزب جمهوری‌خواه که تعداد زیادی از آن‌ها قبلا از ترامپ حمایت کرده بودند، حمایت خود را پس گرفته و از او خواستند از نامزدی حزب کنار رود.

ترامپ که عصر امروز در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» گفت هرگز از نامزدی کنار نمی‌رود، در مصاحبه‌ای دیگر با روزنامه «نیویورک تایمز» هم مدعی شد که چیزی در مورد پس گرفتن حمایت‌ها از او نشنیده و «هرگز هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

با وجود مقاومت ترامپ، اما نشانه‌های فزاینده‌ای از احتمال کنار گذاشته شدن وی از نامزدی حزب وجود دارد.

«مایک پنس» معاون ترامپ هرچند هنوز از سمتش کنار نرفته، اما با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد صحبت‌های ترامپ «توهین‌آمیز» است و او نمی‌تواند از این اظهارات دفاع کند.

تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان، از جمله «کارلی فیورنا» از زنان سرشناس حزب پیشنهاد کرده‌اند که کمیته مرکزی جمهوری‌خواهان ترامپ را از نامزدی کنار گذاشته و پنس را جایگزین وی کند.

همزمان کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در اقدامی که تردیدها در مورد تداوم نامزد ترامپ را تقویت می‌کند، با ارسال ایمیلی به شرکت مجری پروژه «ویکتوری»، از این شرکت خواسته فعلا فعالیت این پروژه را متوقف کند. هدف از ویکتوری، تبلیغات حزبی برای ترامپ بود.

حتی «ملانیا» همسر ترامپ هم با صدور بیانیه‌ای گفته صحب‌های همسرش «غیرقابل قبول و توهین‌آمیز» بوده، با این حال تأکید کرده که او ترامپ را بخشیده و مردم هم باید او را ببخشند.

«جان تون»، «کلی آیوت»، «مایک کراپو»، «لیسا مورکوسکی»، «دن سولیوان»، «شلی مور»، «گوری گاردنر» از جمله سناتورهای جمهوری‌خواهی هستند که پیشتر از ترامپ حمایت کرده بودند، اما حالا تغییر نظر داده‌اند. بیش از 10 عضو مجلس نمایندگان و فرماندار هم چنین وضعیتی دارند و نزدیک به 30 نماینده دیگر کنگره هم به شدت به ترامپ تاخته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس