آمریکا و دیگر کشورهای غربی، مدعی حقوق زنان هستند، اما تا این اندازه زنان را به ابزار تبدیل کرده اند و سخنان ترامپ نمونه کوچکی از این واقعیت هاست.

به گزارش مشرق،  در حالی که حدود یک ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در ایالات متحده آمریکا زمان باقی مانده است، افشای فایل  ویدئویی یک سخنرانی جنجالی از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه، برای وی و حزب متبوعش دردسرساز شده است. این فایل می تواند به تنهایی به عامل شکست جمهوریخواهان در مقابل دموکرات ها و هیلاری کلینتون تبدیل شود.

ترامپ در حال کم کردن فاصله 5 درصدی خود با هیلاری کلینتون در هفته های اخیر بود، اما در این حال افشای فایل سخنرانی ترامپ علیه زنان، منجر به خشم بسیاری از رأی دهندگان آمریکایی از نامزد حزب جمهوری خواه شده است.

این در حالیست که قبلا نیز ترامپ در جریان رقابت های مقدماتی حزب جمهوری خواه، اظهاراتی جنجالی علیه زنان داشت.

ترامپ در خصوص جنجال اخیر خود عذرخواهی کرده و وعده داده است که دیدگاه های خود را در این خصوص اصلاح کند و به مرد بهتری تبدیل شود! با این حال به نظر می رسد این ویدئو تاثیر خود را بر رأی دهندگان آمریکایی و خصوصا زنان این کشور که سهم به سزایی در انتخابات دارند، خواهند گذاشت.

این بهترین خبر ممکن برای هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات محسوب می شود. انتشار این ویدیو با واکنش‌های منفی روبه‌رو شده و شماری از چهره‌های برجسته حزب جمهوریخواه اظهارات ترامپ را به شدت محکوم کرده‌اند .به عبارت بهتر، نه تنها دموکرات ها، بلکه جمهوریخواهان سنتی مخالف ترامپ نیز این ویدئو را دستمایه ای جهت مواجهه با ترامپ قرار داده اند.

این ویدیو را روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد و در آن ترامپ خطاب به بیلی بوش (از اعضای خاندان بوش) که یک مجری تلویزیونی است می‌گوید "وقتی مشهور باشی، هر کاری بخواهی می‌توانی با زنان انجام بدهی." او سپس در باره برقراری رابطه جنسی با یک زن ازدواج کرده و آزار جنسی با زنان دیگر هم صحبت می‌کند.

ترامپ سعی دارد با عذرخواهی صریح نسبت به این ویدئو، از ضریب تاثیر سوء آن به ضرر کمپین جمهوریخواهان بکاهد، اما به نظر می رسد در فاصله کوتاه باقیمانده،  وی مسیر سختی جهت اقناع رای دهندگان در این خصوص داشته باشد. از این رو به نظر می رسد، آرای زنان آمریکایی در نهایت به سود هیلاری کلینتون به گردش در آید.

یکی دیگر از اقدامات احتمالی  که کمپین انتخاباتی ترامپ در مواجهه با وضعیت موجود صورت خواهد داد، افشاگری علیه نامزد حزب دموکرات در حوزه های امنیتی و سیاسی و همچنین تاکید دوباره  بر وضعیت جسمانی نامساعد هیلاری کلینتون می باشد.

همچنین ترامپ تهدید به افشاگری در خصوص فساد اخلاقی بیل کلینتون، همسر هیلاری، کرده است. این رفتارها به خوبی ابزاری شدن زنان در عرصه سیاست آمریکا را نشان می دهد. آمریکا و دیگر کشورهای غربی، مدعی حقوق زنان هستند، اما تا این اندازه زنان را به ابزار تبدیل کرده اند و سخنان ترامپ نمونه کوچکی از این واقعیت هاست.

در نهایت اینکه به نظر می رسد معادلات انتخاباتی آمریکا در فاصله کوتاه باقیمانده تا ماه نوامبر پیچیده تر شده است. این پیچیدگی در روزها و هفته های آتی نیز تقویت خواهد شد. یکی از اصلی ترین دغدغه های هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ کسب کارت های الکترال ایالات تعیین کننده در آمریکاست.

ایالاتی مانند فلوریدا که آرای آنها به صورت سنتی به احزاب دموکرات یا جمهوریخواه تعلق ندارد. بدیهی است که در این معادله، کسب آرای زنان اهمیت ویژه ای خواهد داشت. برگ برنده ای که فعلا هیلاری کلینتون آن را به دست آورده است.

آنچه مسلم است اینکه جمهوریخواهان قدرت پیش بینی این بحران را در معادلات انتخاباتی خود نداشتند. آنها توان    خود را بر روی مسائل مالیاتی و مالی ترامپ متمرکز کرده بودند و هرگز تصور نمی کردند که با بحرانی از این دست مواجه شوند. این خبر افشا کننده نه تنها جمهوریخواهان را چند گام به عقب می برد، بلکه چهره زشت فرهنگ امریکایی را نیز آشکار می کند./
  پایگاه بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    فرهنگ سکولار ،زنان را مبدل به آلت هوسبازی مردان سکولار کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس