کد خبر 641102
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹

فشارها بر کاندیدای حزب جمهوریخواه برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افزایش یافته است با این وجود «دونالد ترامپ» گفته است که حاضر به کناره‌گیری نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه «واشنگتن‌پست»‌ در گزارشی با اشاره به افزایش فشارها بر کاندیدای حزب جمهوریخواه برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» گفته است حاضر نیست از این رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

بنا بر این گزارش، ترامپ در مصاحبه‌ای امروز شنبه تأکید کرد که حاضر نیست تحت هیچ شرایطی از این رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

این اظهارات کاندیدای حزب جمهوریخواه در شرایطی مطرح شده که فشارها برای رها کردن رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بویژه از جانب هم‌حزبی‌هایش افزایش یافته است.

ترامپ در گفت‌وگویی تلفنی به واشنگتن‌پست گفت: «من هرگز عقب نشینی نمی‌کنم. من در زندگی‌ام هرگز عقب‌نشینی نکرده‌ام. نه، من از این رقابت‌ها کناره‌گیری نخواهم کرد. من از حمایت بسیاری برخوردارم.»

کاندیدای حزب جمهوریخواه در ادامه تأکید کرد، «همین که رقیب من هیلاری کلینتون است بیشتر به من انگیزه ماندن و ادامه دادن می‌دهد. اگر رقیب من شخص دیگری بود شاید شرایط فرق می‌کرد اما حضور وی، ادامه رقابت را برای من آسانتر می‌کند».

این اظهارات کمتر از 24 ساعت پس از انتشار ویدئوی جنجال‌برانگیز روز جمعه توسط واشنگتن‌پست منتشر شده که در آن ترامپ با لحنی مفتخرانه از تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان سخن گفته و عنوان می‌کند: «وقتی آدم ستاره باشد آنها (زنان) اجازه هر کاری را به او می‌دهند.»

انتشار این فایل ویدئویی قدیمی از «دونالد ترامپ» موجی از انتقادات علیه نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به راه انداخت. 

«رینس پریباس»، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه و جمعی از نمایندگان این حزب این اظهارات را محکوم کردند.

«پریباس» در بیانیه‌ای گفت: «درباره هیچ زنی هرگز نباید به این نحو یا با کاربرد این الفاظ صحبت کرد.»

همچنین «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم از آنچه به گفته وی «شی‌انگاری» زنان در اظهارات ترامپ است ابراز تأسف کرد. وی گفت: «از آنچه امروز شنیدم، متأسف شدم. بایستی زنان را تجلیل کرد و به آنها احترام گذاشت نه اینکه آنها را شی‌انگاری کرد.»

رایان اضافه کرد: «امیدوارم که ترامپ این قضیه را با جدیتی که لازم است بررسی کرده و تلاش کند به این کشور نشان بدهد که او برای زنان احترامی بیش از آنچه این کلیپ نشان می‌دهد قائل است.»

«مارک کرک»، «ریچارد بور»، «کلی آیوت» و برخی از دیگر قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی نیز اظهارات ترامپ را محکوم کرده‌اند.   

«جان هانتسمن»، فرماندار سابق ایالت اوهایو که یک هفته پیش دلایل حمایتش از ترامپ را بیان کرده بود، بعد از انتشار این ویدئو از ترامپ خواست از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داده و «مایک پنس» زوج انتخاباتی‌اش را به عنوان نامزد این حزب در این انتخابات معرفی کند.

علاوه بر اینها، «کارلی فیورینا» رقیب جمهوریخواه ترامپ در رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز از «دونالد ترامپ» خواسته تا به دنبال انتشار این ویدئوی جنجال‌برانگیز، از این دور رقابت‌ها کنار بکشد.

ترامپ درباره این فیلم گفته است، البته شکی نیست که این ویدئو رقابت‌های انتخاباتی را خراب کرده است اما تأکید کرده که پیش از این نیز در دوره‌های قبلی مسیر زندگی‌اش با چنین چالش‌هایی مواجه بوده و تمامی آنها را به خوبی پشت سر گذاشته است.

دونالد ترامپ همچنین گفته است، پس از انتشار این ویدئو، «هزاران نفر از حامیان» به وی نامه‌ و ایمیل فرستاده‌اند و همچنان حمایت خود را اعلام کرده‌اند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس