استاندار هرمزگان از برقراری پرواز بندرعباس- نجف خبرداد و گفت: در هرمزگان بیش از ۶ هزار نفر برای سفر به کربلای معلی در اربعین ثبت نام کرد‌ه‌اند و نیمی از این افراد وارد مرحله دریافت روادید شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، جاسم جادری بعد از ظهر امروز در چهارمین نشست ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان اظهار داشت: امام حسین (ع) آیینه نجات مخلوقات و انسان‌هاست و خوشا به سعادت کسانی که می‌توانند سوار بر کشتی نجات امام حسین (ع) شوند.

وی با بیان اینکه پیرامون هماهنگی مراسم اربعین، در استان همت و تلاش و انگیزه بالایی از طرف مسئولان مربوطه مشاهده می‌شود، بیان‌داشت: باید تلاش کنیم تا شاهد برگزاری مراسمی ایمن و با مطابق با استانداردها باشیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته نیز کمک‌های مردمی هرمزگان برای زائران اربعین در نوع خود قابل ملاحظه و تامل بود، افزود: اطلاع‌ رسانی پیرامون وضعیت عمومی این سفر و تعامل با مردم کشور عراق و سایر زوار در شرایط حساس منطقه و کشور عراق باید مورد توجه کمیته‌های مربوطه ستاد سفر اربعین قرار گیرد.

جادری در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: موکب هرمزگان برای مراسم اربعین در مرز شلمچه برپا می شود و مشکل تردد زائران هرمزگانی از مرز چزابه و شلمچه با پیگیری‌های مجدانه رفع شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده است که استان‌های مختلف در مرزهای غربی موکب‌های دائمی و معین برای اربعین داشته‌ باشند، تصریح‌کرد: در هرمزگان بیش از شش هزار نفر برای سفر به کربلای معلی در اربعین ثبت نام کرد‌ه‌اند و نیمی از این افراد وارد مرحله دریافت روادید شده‌اند و از شنبه هفته آینده، کنسولگری عراق در شیراز صدور روادید را آغاز می‌کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پرواز بندرعباس – بغداد - نجف از پنج شنبه 22 مهر برای متقاضیان سفر هوایی به عتبات عالیات در فرودگاه بندرعباس فعال می شود، اظهار داشت: این اقدام در راستای رفاه حال زائران اربعین صورت می گیرد و در این نشست نیز مصوبات خوبی داشته‌ایم که می‌تواند در صورت اجرا کیفیت سفر زائران را ارتقا دهد.

جادری در ادامه بر لزوم استقرار یاور پلیس و یاور فرهنگی در هر اتوبوس زائران اربعین تاکید و گفت: نیازهای دارویی، غذایی،‌ حمل و نقلی و سایر نیازها نیز باید توسط کمیته‌های مردمی و سایر کمیته‌ها تامین و دیده شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس